fredag 1 september 2017

Dekoration för September.


Välkommen September med allt som skördas och njutas skall.💚

Den första riktiga höstmånaden och tiden när naturen bjuder på all sin sista sensommar prakt och överflöd.

Denna tid är som gjord för att skapa dekorationer av vad naturen och trädgården har att erbjuda.

Jag gillar ju att ta en fin gammal skål och göra arrangemang i 
och nu när det står september i almanackans nya blad så kände jag att något i koppar skulle vara vackert.


Skålen hittade jag ute i antiken på gården, extra fint då den står på ben, och materialet jag satt i är lite plockat ute och lite från snittblomskylen.

Visst blev det väl enkelt men skördefint?

Mer än så behövs inte för att ha gjort något lite extra att ställa på ett bord och helgkänslan är fixad!


Jag valde ju att sticka ner ett par blockljus i min dekoration men för att addera lite extra kan man ju också lägga på en liten ljusslinga.

Den här batteri ljusslingan som är en kort tråd med liten batteridosa finns i butiken/nätbutiken och är perfekt för denna typ av arrangemang med blommor.



Fint utan ljusslinga men extra piff med!


Trevlig fredag!

6 kommentarer:

Lena sa...

Men åh vilket fint arrangemang du gjort. Äpplen och rönnbär i kombination är ju så vackert ! Tror jag kommer att härma dig :)
Ha en fin helg :)

Tulipa sa...

Ja det tycker jag du ska göra!
Roligt om du blev inspirerad...

Trevlig helg till dig med!

Anonym sa...

Jättefint. Kommer oxå härma dig. Trevlig kväll.
Kram Helene

Tulipa sa...

Det gör du helt rätt i!

Trevlig helg fina!

Kram M

Tante Mali sa...

Oh, both thumbs up. Looks great.
Happy weekend and happy happy fall
Elisabeth

Tulipa sa...

Thank you!!!

And the same to you!