måndag 28 augusti 2017

Som en virvelvind.


När vi går in i en ny årstid så känns det på så många sätt.
Inte bara vill man hösta till det i garderoben utan man vill ju även göra det i hemmet.

På bilden ovan ser ni spegeln jag målat.
Den får precis plats där mellan fönstren, inte en centimeter över!, och när jag nu haft den borta i ett par veckor i väntan på att den skulle bli färdigmålad så har den väggen där emellan känts så hemskt tom och platt!
En spegel gör hur mycket som helst.

Nu fick den också en ljusslinga över sig så det lyser lite extra fint
 för de mörka kvällarna har redan börjat landa...
Tidigare och tidigare...

För övrigt var det inte lätt att ta ett kort på spegeln där för det står ju ett matbord med stolar framför...
Men lite snett från sidan så fick nästan hela spegeln plats i kameran))
😉


Jag har mitt ena skrivbord på ovanvåningen (ja jag har två skrivbord som är mina....).
På ena dörren, bredvid skrivbordet, till förvaring av pärmar och papper så har jag målat med griffeltavelfärg.
De nya ståltrådsförvaringarna från House Doctor med vit topp blev en fin kontrast och perfekt till kataloger, tidningar och brev...


Senapsgula kuddar som ska flytta in i sovrummet blev höstfint.


Vi har fått påfyllning av House Doctors snygga marmorskärbrädor.

Denna gång i grått!

Snyggaste till bla ostbrickan och höstmyset...😊


Glow batteriljusslingorna i silver är så fina att drapera över allt möjligt.
Här på vita calluna i cementkrukor från B Green.


Spegel girlangerna finns det nu också påfyllt av.
Skimrar fint i trädgården och ska verka avskräckande på rådjur...


Hoppas måndagen är bra hos er!

Här plockar jag med krukväxter och snittblommor och har knappt hunnit hälften av det jag skulle men det är typiskt måndag det))
Jag planerar kalendern och försöker få ihop det. Min efterlängtade frisörtid fick stryka på foten för annat men snart så...det är bara att härda ut...😉
Det är med andra ord lite småkaos överlag och helst skulle jag vilja vara överallt och fixa om och måla och dona. Kanske kan det kallas höstenergi men idag är det en ljuvlig sensommardag och det är lycka!

Jag känner mig som en virvelvind och tänker att det är bäst att ta vara på den energin.

Och så tänker jag på de fina orden en kund sade idag till mig;
"Du är så värdefull med din butik här".

Tack.
Från hjärtat tack. 

💚

Inga kommentarer: