onsdag 30 augusti 2017

Matigt tips inför helgen kanske...


Redan onsdag och igår blev det ännu en sommardag så här i slutet av augusti....💛

Har du liksom jag funderat på vad du ska göra för god mat till helgen kanske?

Förra helgen grillade vi kyckling och lövbiffsspett i marinad med olika soyor som var väldigt gott (men ingen bild på dem tyvärr).
Till det hade vi mozzarella toppade bröd med persilja och vitlökssmör (tips tack till min vän Linda!)
Jag hade gjort ugnspotatis, se recept länk längre ner och Bea chili sås.

Riktigt helg gott!
Så kanske något för dig denna helgen..?



Såsen kan vara från bloggen Matplatsen men jag hade inte antecknat det så jag minns ej säkert...

Receptet är följande;

Bea Chili

1 finhackad schalottenlök
2 dl creme fraiche
2 msk majonäs
1 msk vitvinsvinäger
hackad persilja efter smak och tycke!
4 tsk torkad dragon
1-2 tsk chilisås
1 tsk dijonsenap
1 tsk socker
1 krm vitpeppar
1/2 tsk salt

Finhacka löken riktigt fint och blanda sedan allt och låt stå kallt i ett par timmar innan servering!


Bröden gör du så här;

(jag hade några med bara vitlökssmör som ni kanske ser😊)

Baguetterna (bake off variant) gräddar du i ugnen och värmer på som vanligt tills de är bakta.
När de är klara delar du dem och brer på vitlökssmör. Strör på persilja, toppar med riven mozzarella och in i ugnen igen i samma temperatur som du gräddade dem i och kör dem tills de får lite lagom fin färg.

Mums.



Receptet till potatisen hittade jag här hos Lindas Bakskola

Nu ska jag snart åka iväg på en intervju.

Lite spännande ju...😊

Ha en bra dag.

Inga kommentarer: