fredag 11 augusti 2017

Fredagstankar...


Hej.

Här är jag idag!
Sitter med en massa fix framför datorn och känner att nu är klockan så pass mycket så ska det hinnas mer än tid framför skärmen så måste jag röra på mig.

Jag tänkte att jag skulle hinna måla en bänk i alla fall denna fredag innan det blir kväll.

Jag bad Olivia ta några kort på denna fina koftan nyss också från Lo-ika som finns med på rean i butiken och nätbutiken.

Så snygg till jeans och en enkel tröja eller blus som jag har här.



Det känns att man ligger i startgroparna för riktig vardag snart.

Igår var vi på incheckning på gymnasiet i Halmstad som Olivia ska börja på nästa vecka.
Så spännande och roligt med nya utmaningar och nya steg i livet.
Jag kände själv när jag kom in på skolan att suget efter riktig vardag faktiskt uppenbarade sig.
Jag försöker jobba mycket hemifrån nu och det kan också göra att jag känner mig väldigt kluven...För fast att jag försöker varva ner, stanna upp, bara vara, så har jag hela hela tiden jobbet i huvudet.

Jag börjar dagen med det och jag avslutar dagen med det och så allt där emellan också förstås.

Men så är ju jobbet mitt liv, 
fast jag har ju ett annat liv också.

Det som är det viktigaste av dem alla.
Familjen.

Jag har skrivit om det många gånger innan...
Men det är verkligen en balansgång.
Konsten att ha eget och ha ett liv utöver det.

Den enda gången min kropp kan ställa om sig till totalt ledigt (ja nästan) är om jag åker bort.
Lämnar dator och allt hemma.
För då kan jag inte göra så mycket...

Lite terapi också, att logga ut och stänga av.
Inte ha full koll.
Inte svara på mail oavsett tidpunkt osv...

Jag har verkligen behövt denna sommar för att försöka stressa ner för att helt enkelt inte gå av på mitten...

Och vad vill jag säga med detta då...

Jo kanske att det inte är så lätt att driva både butik och nätbutik som folk ibland verkar tro.
För det är det inte.
Verkligen inte.
Det är dubbelt jobb.

Men bägge är viktiga.

Precis som bloggen är, som alla sociala medier är för att driva en butik.

Och allt detta är såååå roligt, missförstå mig inte men det kan också vara lite för mycket ibland...
Och mitt jobb för mig själv, för min egen skull, är att hitta en balans och en knapp att kunna stänga av lite mera.

Men tusan vad det är svårt...
💙

Mina örhängen från Lo-ika finns även de i butiken.


Nu ska jag gå ner till köket och ta mig en skål med jordgubbar och mjölk.
Sommarlunch!

Sen ska jag måla!
Basta och bestämt och lägga resten av jobbet åt sidan för en stund.


Mina Sturehofskrukor som jag är så glad för innehåller så klart Mårbacka om sommaren.
Ingen sommar utan dem!

Fin fredag och hoppas ni njuter av augustidagen.

Kram M

Inga kommentarer: