lördag 1 juli 2017

Hemma hos oss just nu.


Häromdagen när jag städat och fixat för tidningen så passade jag på att ta några kort innan de dök upp.
Så de slänger jag in här idag tänkte jag.

Jag är så tacksam att solen sken den kvällen, det gör ju så mycket...
Dagarna efter var det mera höstkänsla än sommar.



Alltid fint att ha saker i par, eller hur...

Tavlan jag målade svart hittade sin plats på pianot efter lite funderande och flyttande...

Sån är jag, måste känna efter att det känns hundra rätt annars går jag och sneglar snett på just den grejen...haha...


Minigladioler i mellan fönstret i köket, så söta och somriga.


På somrarna plockar jag alltid in mycket gräs av alla de slag.
Tycker de är så frodigt fina och fyller rummen med sån skön känsla...


Dessa marockanska silvriga vaserna är som ett smycke.


Stråväskorna på rad i hallen där uppe...
Väntas på att fyllas för sommarutflykterna.




Idag började jag dagen med att ramla raklång...
Som tur är så klarade sig min klänning jag tagit på för konfirmation och Knäreds Dagen och handleden höll men tusan så ont det gjorde.
Typisk stressgrej.

Men jag torkade tårarna och tog mig samman och sen gick det bra ändå...😉

Jag kan säga som så att jag är så glad att vi rott denna vecka i land nu.
Sista tiden har varit galet mycket och jag älskar det men eftersom jag alltid vill ha allting så bra det bara går så lägger jag ribban högt och ställer krav på både mig själv och andra som kanske blir lite mycket emellanåt men jag gillar inte att göra saker halvdant. Sån är jag.

Hur som helst, 
önskar er en härlig helg och kanske med en liten solglimt.

Kram Mariette

1 kommentar:

alicja sa...

Piękne wnętrza :)