fredag 28 juli 2017

Att packa en väska...


Jag älskar att packa väskan och åka på utflykt!
Är det sommar så är det!

Igår var vi i Båstad och hälsade på vänner.

Ingen sola och bada dag utan det blev ett lugnt stilla hav och sitta och prata i båten.
En mysig sommar eftermiddag.


Blå vindar och vatten...



Stråväska från Tine K med blå kant hittar ni butiken och nätbutiken.
Mellan utflykterna är den fin förvaring på en krok i hallen hemma!
Perfekt!



Och så drog vi på in mot hamn igen...


För att gå och äta kvällsmat på detta ställe...
Javisst.
Fiskekrogen.


Det kom precis en rejäl regnskur så vi behövde inte trängas...😉

Under parasollen åt vi räkmacka, fiskgryta, stekt strömming och hade det gott.


Min superba räkmacka. 
Jag fick saffransaiolin från strömming tallriken och den blev grymt god till!
Aiolin som ingår på tallriken är lite mera slätstruken...
Och ett annat önskemål..större tallrikar tack....haha...
Räkorna ramlar över och det är ju synd på så goda fina små saker.😋


Semestertid.
Kärlek på det.


Hann ta ett par foto från trädgården också för nu är mina fuchsior magnifika.
Alla knoppar blommar på samma gång så de är överdådigt fulla av blomster.


Det är verkligen så vackert just nu.

Nu ska jag förbereda för kvällens räkafton hemma hos oss.

Puss och kram och en härlig fredag!

Inga kommentarer: