lördag 11 februari 2017

Det började med en kudde...


Den där känslan av att ha ett städat hem inför helgen...
Den unnade jag mig igår...
(och det var ganska länge sedan utan den där städningen har fått bli på helgen istället).

Hur skönt som helst att få det fixat på fredagen tycker jag.

Att veta att man kommer hem...det är städat och fint och framför en ligger en helg med god mat och mys och trevligheter.
Bästa förutsättningarna helt enkelt!


Jag har känt att jag saknat något i stora rummet...men jag har inte kunnat sätta fingret på det...
Men igår såg jag mig omkring och funderade på vad jag hade och kunde använda som en start...
Och det blev så himla bra.

Det gjorde jag dock efter att jag tagit dessa korten men i alla fall...(man ser lite på instagram på en bild jag lade ut där igår)
Jag ändrade några saker på väggen vid tv;n och eftersom vi har så stort rum här och högt i tak så har jag inte vetat vad jag skulle göra riktigt...
Jag kan liksom inte hålla på och spika i väggarna och prova för det blir ju inte vackert...
Men igår kom jag på vad som saknades och det blev superbra.
Jag hängde högre upp på väggen, 
och jag hängde OVANFÖR TV;n,
 och vid sidan om där jag satte en ljuslampett, och väggarna där fick plötsligt nytt liv...
Hela rummet blev bättre!
 Och jag tog min stora urna från golvet och satte på sidobänken mot väggen, och lyfte upp en annan hög urna med en grön växt mot bänken på andra sidan väggen...
Sånt jag hade hemma fick nya platser och vårt stora rum blev mycket mysigare...
Mycket tjusigare och takhöjden kom mer till sin rätt.
TV väggen som jag tyckte var tråkig (men en TV vill man ju ha!), blev plötsligt snygg.

Ibland undrar man varför man inte kommer på det där självklara tidigare men man blir lite hemmablind...
Och allt började faktiskt med min nya kudde...

Ni skymtar den där bakom de nya fina vietnamesiska urnorna från Tine K Home (som jag nu också lagt in i nätbutiken).

Och urnorna matchar jag med bruna ljus...😊 Fint så))
Det är de små detaljerna som är så viktiga ibland...





Jag roar mig med inredning hemma nu när det inte blir någon skidresa för oss...
Det känns lite sorgligt (vi var sååå nära att boka Österrike i söndes)  och vi kan bara åka sportlovsveckan eftersom vi har en dotter som absolut inte vill ta ledigt från skolan då hon prioriterar den nu i nian och det är all heder åt henne!, men nu har jag fått så mycket jobb just nu och även sportlovet så därför kan vi inte åka då...
Så är det ibland.
Vi får satsa på nästa år i stället.


Denna helg ska det läggas golv i Erics rum...

Sen imorgon kommer alla blommor till Alla Hjärtans Dag.

Fin lördag på er!

Kram M

Inga kommentarer: