söndag 8 januari 2017

Vintersöndag.


Så var det dags!
Att dra på sig broddarna om man vill ut och springa.
För nu är det snö (bara lite men det räcker) och halt.
Tog en runda i skogen både igår och idag och sen ska jag väl försöka göra något mera vettigt.
Jag tycker man hamnar i lite vinterdvala och och går på halvfart men i mitt huvud snurrar det av planer och tankar på allt jag vill.
Sen vad det blir är en annan sak men drömma och planera är en bra början!


Visst är det välkomnande med en islykta utanför dörren nu när det är vinter.
Passa på att göra en nu när det är minusgrader.

Jag lade några blomsterstänglar från en multihyacint i min,






Och ni vet kanske att jag skrev att jag skulle slänga ut granen idag...
Alltså jag tror inte jag har hjärta till det...
Den lyser upp så fint där i stora rummet...
Ja den får nog istället stå där tills jullovet är slut i alla fall.
Jag tror jag hellre planterar om några pelargonier, äter upp de sista lussebullarna och tassar runt i långkalsonger och raggsockor och småpysslar istället och planerar för att måla om en vägg eller två och fnular på vårinköpen till butiken.

Imorgon är det ju ändå måndag igen!

Kram!