fredag 6 januari 2017

Vilken vinterdag!


Vinter och isande kallt.
Men viiilken vacker vinterdag det varit!
Frostrosor på sovrumsfönstret var det idag morse...

Jag har njutit av en ledig dag och jag njuter också av vinterns sista amaryllisar ihopplanterade i mitt gamla tråg. Lite spirande trollpil och porslinsekollonet från Eldgarden piffar till det lite extra.



Lika  mycket som jag njuter av tulpaner nu så kan jag fortfarande inte se mig mätt på varken amaryllisar, julrosor eller hyacinter. De hör till vinterns blommor och förtjänar att lyftas fram även efter julen.


Det vita ekollonet finns i nätbutiken, under kategori Trädgård och i nätbutiken har jag även fyllt på med mera rea!


Vi har varit iväg på en liten gemensam familjetur idag (Ola, Eric och jag, mopedisten hade andra planer) och jag är så nöjd med mina inköp...😊
Hittade tyvärr inga vinterskor vilket jag också hade behövt men det får väl bli en annan gång.
Och ja det var ju mycket folk ute så här i rea tider och en ledig dag...

Vi köpte även vår första Sonos idag (det är högtalare mamma), så nu ska vi testa och så får vi se hur många fler det ska investeras i. Jag är så nöjd att den dessutom blev vit...haha...design och utseende på sånt där är viktigt.

Hoppas ni haft en härlig dag.

Här ska jag nu snart fixa lite fredagstacos (faktsikt ovanligt hemma hos oss som fredagsmys men idag händer det!)

Kram M

2 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Så fint ...
Önskar dej en god fortsättning på nya året !
Ha det bra !
Kram

Tulipa sa...

Tack det samma till dig!

Kram Mariette