torsdag 5 januari 2017

Sådan mor sådan dotter.


Så mysigt med de här stormglasen tycker jag...
Här har jag lånat en hörna av Olivias rum att ställa det på...

Hon är som sin mamma, gillar att blanda nytt med gammalt och letar gärna i mina gömmor...Ibland plockar man undan saker tex för att man vill ändra om lite och är det då rätt, så vips står det i Olivias rum innan man hinner blinka....
Aha, där var visst min Tine K matta, en kruka jag inte behövde just nu, en takrosett, en urna som man bara råkade flytta en våning upp osv...
Men det är roligt!

Mycket pyssel och kreativitet på denna tjej!

(Som för övrigt tog sitt moppekörkort igår, vilket hon kom på i efterhand att hon trots allt ville ta...Stort grattis!!!)




Mellan jul, nyår, trettonhelg är det så mycket som ska hinnas med i butiken.
Det är snabba ryck och omställningar.
Från att kunderna vill ha jul all in, till att det sen svänger till nyårsglam och helt andra färger, och sen är det Trettonhelg och högtiden finns lite kvar men ska bort för att ersättas med fräscht och förnyelse...

Ja jag har börjat plocka bort julen inne i butiken nu.
I stora skyltfönstret är det omskyltat och här ser ni lite...

Sen plockar vi med allt runtomkring pö om pö med det andra vi också har att göra.

Men alltså, det är den rena sköna känslan av nystart som dominerar när man städar ut...




 Läckra kaktusar och snygga lyktor...


Idag ska jag laga ett nytt pastarecept jag hittade på nätet igår.
Det ser jag fram emot. Trettondagsmys!

Så,
fin Trettondagsafton på er!

Imorgon Trettondagen har vi stängt i butiken.

Kram och Hej!

Inga kommentarer: