torsdag 12 januari 2017

Så var det gjort!


Igår när det snöade så mycket så kändes det äntligen rätt att slänga ut julen.
Jag hade ju tänkt göra det i helgen som gick men när det kom till kritan så kändes det bara lite sorgligt då....
Jag ville verkligen ha det där advents och julljuset liiite till.

Men när snön kom och skolan börjat sen ett par dagar tillbaka och allt nu har tagit fart i det nya året på allvar så kände jag bara att jag var såååå färdig med allt det där.

Nu är det nya tider och julen är definitivt lagd till handlingarna.

Här i hörnan stod granen men nu fick solspegeln och halvmånebordet flytta tillbaka.

Jag blir så sugen på att inreda och ändra när det nu är ny säsong.

Beställde ett fint tyg från Engelska Tapetmagasinet igår så det är i alla fall på G.
Får se om jag ska måla den där väggen jag funderar på också...


Igår fick vi hem nya solspeglar till butiken!

(jag älskar min...)



Vad passar bättre på vintern än fårskinn...
Känns mjukt och mysigt i ett hem...


Det jag har mest av hemma är porslinsblommor.
Tåliga och supertacksamma!

Nu när man slängt ut julen så passade jag på att ta hem ett par nya hoyor (porslinsblommor) och de satte jag i dessa bulliga släta blanka krukorna från Tine K, guldfärgade apan till kronljus är så cool...

Allt från min nätbutik.


Så här snöade det igår eftermiddag på jobbet...
Måste vara den mesta snön som kommit för denna vintern...

Sen blev det tyvärr mest slask av det hela framåt  kvällen.

Med gummistövlar på kvällspromenaden så var det bara att slaska på utan problem!


Vitt och vackert på sitt vilda vintriga sätt...

Tänk att vi ändå är på rätt sida nu och går mot ljusare tider (vilket definitivt märks om kvällarna när jag är ute).

Det om något är en härlig tanke!

Inga kommentarer: