söndag 29 januari 2017

Malmö och söndagssummering.


Eric och Melvin by night i Malmö

Hej på Er!

Åh vilken härlig energi jag har idag!
Känner mig bara glad och full av lust att göra saker.

Igår var vi iväg på en supermysig utflykt, jag och en kompis och våra "små" killar, (de stora killarna fick vara hemma...haha...).

Dett var en "ego dag" för killarna.
En utflykt som var en julklapp som det nu var dags att öppna på riktigt genom att åka iväg på den.

Vi började med att ta Öresundståget vid halv elva så jag slutade tidigt i butiken igår (lyx!) och det tog vi ner till Malmö.
Där gick vi på stan, bara killarnas val av butiker, mat på deras val av matställe och sedan gick vi till Malmö Live Konserthus och såg Sune, kaos i fredagsmyset med bla Morgan Alling och Pernilla Wahlgren i rollerna.

Sen gick tåget hem vid nio, och tillbaka i Laholm halv elva, så det blev en heldag.

Hur mysigt som helst!!!
En väldigt lyckad julklapp som blir ett minne också och inte bara en sak...


Blomsterpigan, var bara tvungen att ta ett kort här utanför...

Så vackert blomstrande...

En blomsterpärla!

(Bilderna från Malmö med mobilen)


Om Sune kaos i fredagsmyset var bra?

Ja det tyckte vi!
Definitivt!
Rolig och en riktig publikfriare.
Det skrattades och hejades och publiken var engagerad och inlevelsefull i fredagsmys kaoset hos Sune med familj och tokiga besökare!
Helt klart något som är roligt att gå på med sina barn!

(och hur ofta går man på teater, musikal...nja inte så ofta direkt så detta kändes väldigt skoj...)


Idag är det städdag här hemma.

Får ingen ro i kroppen om huset är kaos...

Annars måste jag säga att just nu betar jag av en massa måsten som jag skjutit på och det känns sååå himla bra...
Jag tar tag i en massa surdegar/måsten som legat och väntat på mig...

Jag har haft en hög med uppskjutna saker som jag bara låtit tiden gå på men när man väl sätter fart så går ju det som en dans det också...

På den listan stod bla optikern (hmm...så dåligt av mig!), skaffa nytt pass sen jag gifte mig!(inbokad tid imorgon), saker i butiken JAG behöver sätta mig in i som jag ÄNTLIGEN gör...mm...

Ja jag klappar mig på axeln och säger fasiken vad bra Mariette!



Dessa ljuslyktorna från Olsson & Jensen kom i fredes till butiken och jag är lite kär i dem...
Så fint handgjorda...

Och att bli småkär i saker...det kan kanske tyckas vara konstigt...
Men så är det faktiskt!
Jag väljer ut allt jag säljer i butiken med stor omsorg och det betyder så klart att jag köper in saker jag verkligen tycker är fina och vill ha själv...
Det är därför en så härlig känsla när det kommer hem det där man sett fram emot sen inköpet.

Det är jubel och hurra inombords!



Idag är också en viktig dag för det var dags att få den där gymnasieansökan för Olivia på pränt och inskickad...
Så nu är det gjort...



Nu tar vi snart söndag med lite kalas!

Hoppas ni har en härlig helg!

Inga kommentarer: