söndag 22 januari 2017

Jotun, Lady Minerals, -Vallmofrö-


Förra helgen började jag måla en vägg som inte blev klar då färgen förargligt nog tog slut i sista hörnet.
På måndagen åkte jag och köpte en burk till och sen fick jag då klart det och sen blev det så här...

Men först...

Förmiddagen ägnades åt Tine K och vad jag ska beställa därifrån...


Beställningsarbetet är inte slut bara för att man varit på mässa...

När förmiddagen gick mot sitt slut förflyttade jag mig hit upp till min nya lilla arbetshörna.


Detta är inget stort rum men det känns så klart lite roligare nu när jag fixat och städat och organiserat om det här lite.

Skrivbordet tog jag hem från butiken då jag innan hade ett vitt litet nätt skrivbord från IKEA som var "överblivet" från någon annans rum men det tyckte jag inte passade till nya väggen så bort med det tills vidare.


 Färgen jag målat med är Jotuns nya Lady Minerals.
En mineralfärg som ger ett kalkliknande och unikt uttryck.

Den var alldeles mörk när jag strök på den och nyansen kom fram först när den torkat på väggen.

Ganska spännande...

Jag målade med en bred pensel i kryss för att få det uttrycket jag ville ha.



VALLMOFRÖ heter nyansen jag valde på Lady Minerals..

  
Den här färgen skapar en vägg med rofylld känsla och samtidigt en livfull mineralisk matt yta.

En perfekt väggfärg om man vill ha en "personlig" vägg då uttrycket och slutresultatet blir hur du jobbat med penseln på väggen...

(Om man bara vill ha en vägg med Lady Minerals men ändå samma färgnyans i hela rummet kan man använda Lady Pure Colour på väggarna runtom.)

Nehej, redan dags att laga kvällsmat,.,
Här kan jag inte sitta och drömma om fler mineralmålade väggar...

Men jag ska erkänna att jag är sugen på att testa någon mer nyans...
Såg en riktigt fin i en annan blogg nu i veckan där sovrummet fått sig en makeover med just Lady Minerals.

Verkar vara en färg som är lite i hetluften just nu...


Fin kväll!

4 kommentarer:

Meta sa...

Vad kul att se dina väggar.Så fint skrivbordet blev till den väggen. Jag har tänkt mig att måla med den på kolonin för jag är en jotunare jag. Hela huset är målat på utsidan med deras färg så bra och håller lääänge.Jag har hittat en som heter washed linen. Den blir nog bra hos mig. Spännande ska det bli.
Ha en fin vecka
Kram Meta

Tulipa sa...

Hej Meta!

Ja spännande))!
Så roligt att testa nya nyanser och denna färgen var verkligen att rekommendera.
Lycka till med projektet.

Ha en fin vecka du med.

Kram Mariette

Ninni - La Dolce Vita sa...

Hej Mariette,
Blev superfint med Vallmofrö färgen. Måste bara fråga var bilden på skrivbordet kommer ifrån. Finns den i din butik?

Tulipa sa...

Hej Ninni!

Tack!
Ja det printet från Tove Frank finns i min butik/nätbutik (dessutom finns sista exet på rea!).

Ha en fin dag!