måndag 30 januari 2017

Italiensk keramik med det lilla extra...


Hej måndag!

Idag morse var det allt jobbigt att stiga upp...
Måndag och extra trött och så mörkt...(som vanligt)

Jag börjar längta ännu mer efter våren nu eftersom den inte är lika långt borta längre...
Den börjar komma inom räckhåll och är inte längre oändligt långt iväg...

Det som hör den nya säsongen till är så klart vårnyheterna och nu börjar Formex leveranserna droppa in.

Den här handgjorda italienska keramiken är bara så där gudomligt fin...

Jag har faktiskt en liknande prickig skål hemma (fast med gröna prickar) och den älskar jag lika mycket fortfarande och den där gamla skålen är säkert tjugo år gammal...
Så med andra ord...svår att tröttna på...

Handgjord keramik är massvis av känsla för mig.

Tittar jag på ett matprogram tittar jag tex minst lika mycket på rekvisitita, skålar, fat...
Allt det där som är inramningen till maten.




Vi har precis börjat plocka upp dessa hantverk och de kommer att läggas in i nätbutiken med start förhoppningsvis idag...(får se vad jag hinner med.)

De största faten och skålarna vill vi dock ej skicka som paket utan dem är det endast möjligt att köpa i butiken,


Citroner i den där blå skålen tex...det är vad jag ser framför mig just nu när sommarlängtan är stor...
Eller en stor härlig sallad med massvis av gott...


Tallrikarna med den vågiga kanten är exempelvis galet vackra att servera kakor på...
Eller en tårta...
Ja...vad som man nu vill servera på ett plattare vackert fat...

Underbara att beskåda i en tallrikshylla också, så klart, när man inte använder det!


Keramikkärlek!








Hoppas ni fått en bra start på veckan!

Inga kommentarer: