lördag 14 januari 2017

Inredningstankar.


Heeej Lördag!

Åh vad jag är pepp på att åka hem och måla!

Jag har köpt en kalkfärg i en grå nyans och det ska bli så spännande...
(kanske inte alls blir som jag tänkt mig, men det lär ju helgen utvisa).

Grå nyanser finns så många vackra och jag har verkligen velat mellan hur mörk jag ska ta...
Tycker det är så fint med riktigt riktigt mörkt, samtidigt som jag gillar de ljusare också...

Hmmm...
Dessa inredningsbeslut!


Just nu när vintern vilar över oss så finns det inget roligare och mer inspirerande än att fixa lite hemma.
Att förnya, förändra...

Jag klurar på hur jag vill ha det både här och där här hemma.


Eftersom vi bor i ett riktigt gammalt hus som byggdes för representation så har vi det där som det gärna lyfts fram i beskrivningar av hus och lägenheter om det existerar, 
nämligen rum i fil.

Och visst är det fint...

Jag tycker väldigt mycket om just det.


Kontor/bibliotek/läsrum blir matrum som sedan blir vårt stora rum...


Igår var jag hemma en snabbis runt lunch för att fixa en pizzadeg och då sken solen så härligt genom de stora fönstren...

Men ni vet hur det är med solen, den avslöjar allt!
Och efter julen och alla mörka dagar så ser man ju att det är en storstädning som behövs om man säger så...åh hjälp...




I tankarna är jag överallt på hur jag vill ha det och fixa...

Jag måste få upp mer på väggarna här i stora rummet.
Men hur jag vill ha det är annan fråga.



Tavlan jag köpte hos en antikhandlare för typ hundra år sedan har jag i alla fall tagit fram igen (den har haft en viloperiod i skrubben....)

Jag har en tendens till att tröttna på bilder och konst så därför är det så svårt vad man ska hänga upp.
Speglar är dock alltid fint så det har jag många, i alla rum, minst en faktiskt.

Både små och stora, antika och nya.

Trevlig lördag!

Inga kommentarer: