söndag 15 januari 2017

Hej Tulpanens Dag!


Idag är det ganska svårt att missa att det är Tulpanens Dag.

Så många fina bilder på sociala medier och ett härligt tulpan inslag på TV4 söndagsmorgon...

Visst är det vårens budbärare nummer 1?
Inte konstigt att vi här med vår mörka vinter älskar att få känna och njuta av lite vår som ju tulpanen symboliserar.


Ett underbart söndagsväder är det ju också idag!
Äntligen en sooool!!!!

Jag har varit ute och sprungit, gjort en omgång musli och städar och röjer här hemma.
Förstår inte hur det kan ta sån tid för mig ibland...
Jag borde bli mer effektiv, men istället är jag överallt och dessutom flyttar runt på grejer och småmöblerar om...


Jag började ju måla den där väggen jag skrev om igår efter jobbet också.
Det är en mineralfärg som ger en kalkliknande cementaktig look.
Rolig att måla med!

När jag kom till det ena hörnet tog dessvärre färgen slut så det är bara att susa och köpa en till burk imorgon så man kan göra klart!


Vita tulpaner i den vita facettvasen från Tine K...

(finns i butiken/nätbutiken)


Den grå väggen ska ni får se sen.

Dags att röja på!

Och det sista som ryker av julen idag är pepparkakshusen...Lite svårt att slänga dessa skapelser faktiskt då man vet hur många timmar som ligger bakom.

Men, men.

Fortsatt fin söndag!

Inga kommentarer: