lördag 21 januari 2017

Formex vår/sommar 2017


Hej.

Igår kväll vid halv tolv var jag hemma igen,...efter Formex och en miljon intryck och massvis av härliga inköp.

Nu så här när jag ska försöka summera det hela så känner jag mig lite trött och tom,
 men otroligt nöjd och glad över alla fina inköp av både gamla och nya leverantörer, många möten och många glada skratt.



Efter en mässa med inköp kommer man hem med myyycket papper, orderbekräftelser, kataloger och anteckningar som ska sorteras och kollas och räknas igenom.

Man har i mångt och mycket efter dessa dagar bestämt hur våren och sommaren ska se ut i sin butik.

Det är många stora och viktiga beslut som så klart både är roligt och medför en del vånda...
Gör man rätt? Blir detta bra?
Är det detta mina kunder vill ha...

Man får gå på sin magkänsla.
Men alla dessa beslut gör att man blir helt utslagen när en mässdag är slut och man har sprungit benen av sig för att hinna med.

Hur som helst,
jag ska vila upp mig lite nu i helgen, dvs försöka vila huvudet, och göra en annan viktig stor beställning som ska bli avklarad ASAP!


Formex denna gång hade fått temat Nordic Space, ett namn som ger härliga associationer och inspirerar till vackra tankar trots mörker och kyla.

Nordic Space står för kreativt utrymme.
Att vi nu är modiga och nyfikna och blandar material som aldrig förr.



En av vårens nya leverantörer blir Store Factory Scandinavia.
Jag skulle handlat av dem redan på mässan i höstas när de var sprillans nya, men annat kom emellan och så gick hösten men nu så!

Det är på ingång från dem redan i slutet av nästa vecka eller början på kommande.
Riktigt snabbt i alla fall.

Här kommer några bilder från deras monter och deras fina skandinaviska rena design,
 från de småländska skogarna!



De populära vägghyllorna...





En annan ny leverantör blir danska Madam Stoltz.



Tycker väggdekoren till höger är så fin.
Fin detalj på väggen att fästa snygga bilder och kort i tex...

(Den är beställd.)



Zef Design.
Italiensk handgjord keramik som verkligen syns mer och mer och tydligen även inköpt till ett av mina favoritprogram på TV.

Snart i vår butik!


Under tiden jag varit på Formex så har jag lagt ut en del bilder och uppdateringar från mässan på instagram.
Där har ni kunnat se även denna nya leverantör...
DBKD Sweden.


Älskar dessa krukorna "Cloudy" som är designade av Hanna Wessman.






Deras populära vaser kommer i både stående och hängande modell.


Roligt att även Tine K ställde ut på Formex!



En av vårens nyheter från Tine K...
Så fin tycker jag, och här kan man även sätta i en lampa om man vill...


Solspeglarna som vi fått hem till butiken igen.
Här snyggt upphängd på en mörk vägg.
Effektfullt!




Hos PB Home hittar jag alltid inredning med det lilla extra...
Coola snygga saker med personlig touch.

Bilder nedan...





Älskar dessa figurer & statyer...



Nordals monter.

Snart har vi deras populära gummimattor i lager igen!

Och även bla vackra ljusrosa skinn...
Underbara!


En annan ny dansk leverantör med tuffa saker...


Dessa tunga rejäla hundar var svåra att motstå...


Ljuslyktorna ovan kommer till butiken...


Vackra stilrena fågel/vattenbad i natursten...
Tidlösa stillsamma skönheter...


Olsson & Jensen handlar jag alltid av och nu föll jag bla för dessa kuddar och dukar i blått...


Vacker keramik ligger mig varmt om hjärtat...
Att dricka ur en mugg som är skön att hålla i och som är otroligt fin det är vardagslycka.
Att plocka fram den fina keramiken både till vardag som till fest är jag glad att jag fört över till Olivia också.
Mat och dryck ska intas från det som är vackert för ögat!
Det gör upplevelsen större och bättre...


Så glad att dessa muggar i blått med vackra textrader från Annas Keramik kommer till butiken nu i vår...


Nya modeller på drömfångare som fångade mitt öga med sin skönhet...




Blå fjädrar till påskriset...
Blått är så flott om ni frågar mig.
En evig favoritfärg!


Knäppte av några bilder inne hos House Doctor också...

Mycket fint som vanligt där...

Det är skönt med leverantörer som alltid levererar om man säger så))😊



Jag kan väl säga som så att det kommer många fina nya ägg i vår...

Ett litet exempel på söta ägg (nedan) som dessutom passar helt perfekt till gammelrosa eller lila blomsterfjäderknippen...

(nästan så jag längtar efter just påsken för jag har hittat många nya varianter på ägg!)



Sen har jag även handlat många fina nyheter från Lo-ika...
Deras populära sköna t-shirts kommer bla i en ljusrosa vårfärg, supersnygga nya t-shirts med ficka på ena bröstet, långkoftan Ana (min favvo!) kommer bla i blått, en riktigt skön långklänning i casual mjuk modell (som passar lika bra en stranddag som en dag på stan) kommer i tufft camouflage och helsvart, ny kort kavaj med mönster, tunika i vår färg som andas sommar och sol, nya modeller på sjalar...Ja hörrni, så mycket klädgodis från denna favoritleverantören också!

Vi väntar på vårvackert från Eldgarden, vacker förvaring (som jag tidigare köpt som presenter till både min mamma och Olivia) ska jag nu börja sälja här också...

PLUS, en hel massa annat!

Ja. alltså det är så mycket nytt fint som väntas in så det blir en riktigt bra vår det lovar jag!

Nu ska jag boka hämtning på nätbutikens ordrar och sen blir det mera jobb och till slut familjemys!

Vi har mycket att komma ikapp med där hemma nu och mannen har äntligen kommit hem från Stockholm efter en dryg vecka...

Så skönt att vara hemma alla efter lite roliga äventyr och upplevelser.

Kram och fin lördag på er!

Inga kommentarer: