fredag 27 januari 2017

DIY lökkrukor!


Söta små lökkrukor...

Godmorgon fredag!

Åh det var allt lite lättare att kliva upp idag och det var också lite ljusare ute minsann...
Så himla härligt så jag vet inte vad (!)för när man känner att botten är nådd och mörkret bara är för mycket så märker man hur det sakta sakta ändra sig...
Det är lycka som kommer djupt inifrån hjärtat.

Tänkte tipsa om sådana här små lökkrukor som man lätt gör själv med lite mossa och hönsnät.
Köp en lökväxt du tycker är fin, här har jag de ljuvliga kungsängsliljorna, ta bort plastkrukan, vira in jordklumpen i mossa och sedan virar du en lagom bit hönsnät runtom och ställer på exempelvis en fin gammal bricka eller ett lerfat eller kanske i en skål man vill ha på bordet...

Vårfint med en känsla av natur!



Bästa fredagen önskar jag er nu!

4 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Så fint! Vilket bra tips...det blir till att köpa lite hönsnät idag :)
Ha en fin fredag!
Kram Titti

Tulipa sa...

Åh vad kul att du blev inspirerad)).

Trevlig helg!

Kram Mariette

Anonym sa...

Så fint Mariette. Ditt tips knycker jag & ska ägna mig åt det imorgon. Ha en fin kväll& helg.
Kram Helene

Tulipa sa...

Hej Helene!

Vad roligt att du gillar,- och tänker göra likadana!

Trevlig helg!

Kram Mariette