fredag 13 januari 2017

Bilder från butiken och sånt jag pysslar med nu...


Såg ni på Mandelmanns Gård igår kväll på TV4?

Vilket härligt program!
Jag tyckte man blev alldeles varm i hjärtat när man såg det!

Rekommenderas verkligen om ni missat det.

Vi var ju där i somras och det var så mycket folk, så vad kommer det inte att bli nu till sommaren efter denna serien...

Galet fint på det unika sätt som lockar folk idag var det i alla fall!

Inlägget där jag lade ut bilder där ifrån hittar ni här!


Jag har ju ägnat mycket av veckan åt att ändra om i butiken så här kommer lite diverse bilder där ifrån.















Några nya små detaljer som landat i nätbutiken är 
ljusringarna i "dark stone"...



De stora fina vintage snäckorna, som bla är vackra att lägga smycken i, att lägga en fin tvål i i badrummet osv...

Och den snygga asken med sammetsklädd insida till tandstickor!

Jag menar hur kul är det att ha en plastburk med tandstickor...
Nej, såna små fula detaljer kan verkligen störa mig...haha...

Men här är en vacker ask till en sak man ofta behöver!


Igår började jag röja i ett rum där hemma...
Sen fastnade jag i gamla böcker, fotoalbum och sånt jag inte tittat i på så många år så jag blev helt nostalgisk och gråtfärdig...
Gamla minnen och att se tiden som gått det är rörande.
Man blir så påmind om livet. Hur det går i en rasande fart...

I helgen ska jag i alla fall fortsätta röja där i kaoset. En vägg ska målas grå (men hur mörk, hmm...jag velar...)och jag känner hur den där bubblande januarilusten till att greja inne är som ett lyckomoln så här i vintern och det grå vädret!

Önskar er en riktigt fin fredag nu!

Kram och hej!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Så vackra bilder du bjuder på & så mycket vackert. Undrar om du kommer sälja den där lampetten m hjärtat i din nätbutik?
Ha en fin lördag.
���� Helene.

Tulipa sa...

Hej Helene!

TACK!
Lampetten med hjärta finns inte där just nu ( i nätbutiken) och jag tror jag ska försöka beställa hem fler för jag har bara någon enstaka kvar... Ska kolla med leverantören så kanske jag kan fylla på och även lägga in dem i webshopen.

Ha en riktigt fin helg!

Kram Mariette

Anonym sa...

Tack för svar. Då ska jag hålla lite koll.
Ha en fin helg.
Kram Helene