torsdag 26 januari 2017

Annars vissnar jag...


Igår målade jag lite mera med Jotun Ladys mineralfärg.
Denna gången på en bit vägg i butiken, närmare bestämt mellan två av skyltfönstren och det blev kanon.

Känns fint att ha en fondvägg där att exponera mot som inte är vit som resten av väggarna i butiken.


Jag har för övrigt en butik med lite väggar att ställa saker emot.
Jag har skyltfönster i princip hela vägen ut mot vägen och sen inne i butiken mot andra väggarna så är det väggfast platsbyggd inredning sen den gamla tiden, kyldisk, dörrar och butiksdisk och balk som lite skymmer sikten mot en bit vägg...
Därför, är jag så glad för den lilla "lediga" vägg jag har.



Dessa vägglampetter...
Jag dör en liten smula så fina de är...

Hur eleganta som helst och jag älskar hur de små glasmosaik speglarna reflekterar ljuset, både när de inte är tända men speciellt så klart när de är tända....

Jag har faktiskt gått och drömt om just dessa i ett halvår,
och nu har jag då äntligen köpt hem dem)) (Konstigt vad andra saker kommer emellan ibland!)

Finns nu också i nätbutiken.



För ett par veckor sedan beställde jag tyg från Engelska Tapetmagsinet och idag kom det (beställningsvara).
Tjoho, så kul!
Jag älskar att ha små projekt...
Annars dör jag tråkighetsdöden och vissnar om jag inte får vara kreativ,
 så är det!

Det är min luft och syre...


Har länge letat efter ett zebra print på tyg till en pall på ben som behöver kläs om och nu äntligen hittade jag det!
Pallen har fått leva med en filt över sig i flera år men nu äntligen ska den få ny kostym.

Och för er som liksom mig älskar solpeglarna, nu har vi fått påfyllning!
(endast avhämtning i butik som gäller på dem)
Och vem behöver inte en stor sol på väggen nu?!

Jag längtar efter ljus och vår så jag tror jag går av på mitten...

Kram från mig.

Inga kommentarer: