onsdag 28 december 2016

Att fixa för nyår.


Solen skiner, vinden är stilla och det en riktigt fin frostskimrande mellandag.
Även om det inte är lediga dagar för mig så får man ju i alla fall sova lite längre om morgnarna nu när det är jullov för barnen, och det tar jag såååå tacksamt emot.


Nu är det ju annars nyårsfix som gäller i butiken.
Och så ska det inventeras och beställas nya varor och röjas jul...
Man skulle behöva klona sig själv, och kanske ha en hushållerska hemma också så hade det varit perfekt!

Hur som helst,
älskar dessa nya ljusstakarna som ni ser på bilden.
Känns lite lyxiga och läckra.



Pärlhyacinter i glas och rosa rosor med glitter...
Mmm...nyår bryter vackert mot julen och är extra glam!




Hemma på vårt köksbord...
I den antika skålen har jag två multihyacinter.
Tänk så mycket blommor de ger mot en vanlig hyacint.
Brukar ni "bara" köpa de vanliga hyacinterna rekommenderar jag er verkligen att prova multivarianten.


En härlig mellandagssak är tv programmen man kan gotta sig med på kvällarna när man dragit på sig raggsockorna och krupit upp i soffan....
Igår var det grymt duktiga Leilas nyår (man tittar ju lika mycket på inredningen runtomkring henne som på maten hon lagar!)och så Kent dokumentären.
Mellandags TV levererar.

Jag älskar julbubblan den ger!


Dessa nya ljusstakarna finns nu också i nätbutiken.

Ha en riktigt fin dag!

Kram och Hej från mig!

3 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Tack för tipset! Ska kolla det avsnittet ikväll :)
Har tittat på de andra och med suttit lite trollbunden av allt ommkring :)

Är lite sugen på att göra pilgrimsmusslor, så jag ska se om jag hittar det i butiken i em :))

Så vackra stilleben du gör!
God fortsättning och fin kväll till dig!
Kram Anna

Christine sa...

Jättefina ljusstakar och du gör så fina stilleben! Klickade hem två stakar direkt��

Tulipa sa...

Tack snälla ni! Jag blir så glad för så fina hälsningar!

Lycka till med festligheter och nyårsmys!

Kram Mariette