fredag 11 november 2016

Som ett sagoträd.


En stor sol lyser denna morgon och de gnistrande frostkristallerna har nupit sig fast på de gamla fönstren som stora vackra rosor...
Ni vet på vintern när kylan slår till på riktigt och träden är alldeles vita av vinter, frost och kyla...
Det är så där overkligt vackert...
Som ett sagolandskap som man vet snart ska försvinna igen...

Detta trädet påminner mig om det.

Sirligt, vitt och böjt slingrande...



Ljusträdet finns i nätbutiken/butiken.

Buketten har jag egentligen i hallen och den doftar starkt och underbart av hyacint när man öppnar dörren, men när jag skulle ta kort på trädet fick den stå med här.
En sån där operfekt liten bukett man blir glad av.



Igår var jag på så mysig middag inne i stan.
Tack fina vänner som fixade det.
Vilken lyx att åka iväg en vanlig torsdagskväll och hitta på något sånt.
Verkligen vad man kan behöva när det känns som att man bara, bara jobbar och bara tänker på just jobbet...Dygnet runt, jobbet just nu.
Sååå skönt att få koppla bort det och bara skratta och ha det trevligt, tänka på annat och prata om allt mellan himmel och jord.

Tusen tack.



Vinterkrans till en begravning...

Idag ska jag fixa fler vinterdörrkransar, fixa mera jul i antiken och inne i butiken ska jag plocka fram mera smått och gott av advent.
Känns så mysigt att komma in här på morgnarna och mötas av de lysande stjärnorna i fönstren och även när man åker hem är det en varm känsla av ljus och stjärnor som följer med en hem...

Ja men då så.
Dags att ta tag i denna dags bestyr.

Sen är jag helt klart redo för fredagsmys ikväll.
November tar på mina krafter.

Ha en härlig fredag!

Kram!

2 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Ja, november är en jäktig månad, men samtidigt rolig och det är mysigt att vara inomhus och skapa det ena och det andra. Underbar krans och bukett!
Trevlig helg
/Anette

Tulipa sa...

Visst är det roligt med allt det kreativa och skapande.

Trevlig helg till dig med!

Kram Mariette