lördag 5 november 2016

Ett tips till Fars Dag.


Ja men då så! Äntligen den riktiga helgkänslan.
Den som infinner sig när man jobbat klart, sprungit en runda och sedan (om man inte hunnit det tidigare på fredagen) städat!
Åh vad jag älskar den känslan.
Bästa frid i kroppen känslan när det doftar av nytorkade golv, avtorkade bord och hyllor, och så den där Washologi doften på det så är det tip top för mig!

Alltså jag fick så galet ont i ryggen innan idag så det kändes som att jag inte kunde gå rakt...
Men jag vara bara tvungen att ta mig ut och få lite ljus, och bestämde mig för att ta en joggingrunda i alla fall.
Det gick bra, om än långsamt (och när jag sprang hade jag inte ont i ryggen....).
När jag kom hem stod det på Runkeeper, detta var din 132:e snabbaste runda...Haha...
Ingen superprestation direkt men det viktiga för mig är alltid att jag gör det, inte hur snabbt eller hur långt.



På skänken i matrummet idag...
Fick en tanke igår om att tapetsera om här, lite William Morris hade varit coolt vackert...

Men frågan är hur lång tid jag klarat av det innan jag längtat efter enfärgat igen.
Kan dock tycka det är så sagolikt vackert när jag ser det hos andra...



Alla Helgons Dag bjuder verkligen inte på något bättre väder för att tända ljus på. Det regnar snett och blåser...

Och tänk nästa söndag är det ju redan Fars Dag!
Nu går det i raketfart alltså mot advent...


Detta är ett litet tips på Fars Dag present.
En tjusig vinkork från House Doctor...som jag lagt in i nätbutiken idag.



Runt flaskan har jag virat Glow ljusslingan i silver och flaskan fick också lite pynt av granris.


Och vad är det för vin kanske någon undrar...
Nu är ju inte detta ett vintips inlägg, men jag som är måttligt förtjust i rödvin tyckte detta var supergott.

Italian 
ZINFANDEL 
Annata 2014

Nehej, nu ska jag hoppa in i ducschen och piffa till mig lite.

En riktigt fin kväll önskar jag er,

Kram Mariette

Inga kommentarer: