lördag 12 november 2016

En ljusets dag.


Tänk,

tänk bara om november kunnat bjuda på sådana här dagar ofta...
Ja då hade den helt klart seglat upp som en favoritmånad. (jamen nästan i alla fall...).

Idag har det varit ljusterapi de luxe.
Världen har varit frostvit och sagolik och den gav mig så mycket julinspiration och lyckokänslor,

Körde in till Halmstad för att hämta ungdomar efter lunch och där var det verkligen inte så vitt så nog skiljer det på korta avstånd.

Men här i skogarna i Knäred var det alldeles magiskt idag.

Jag fick mig en joggingrunda i denna vita skog där skuggan låg djup och vit och kall under träden och i solen var det gnistrande av ett vitt täcke frost som lagt sig över gran, mossa, träd och åkrar...

Herregud så vacker en novemberdag kan vara.

De där frostrosorna jag fick på kinderna var bästa medicinen mot senaste veckans tyngd över mörkret som gör mig så trött.


Den här porslinsljusstaken i renaste vitt får symbolisera denna vackra dag med sin stående stjärna där på ena sidan...

Den står och lyser fint på vårt matbord idag ihop med hyacinter och en järnek.

(ljusstaken finns nu i nätbutiken)


Just nu har jag hyacinter här hemma i tre rum.
Jag kan inte få nog av doften.


Jag hade ju inte kameran med mig när jag var ute och sprang (då hade det annars blivit så fina frostbilder) men jag vara bara tvungen att stanna upp och ta några bilder när jag parkerat bilen hemma så fort jag klev ur efter att jag slutat jobbet...
(innan jag ens burit in mina kassar och grejer)





En oansenlig gren kan vara så vacker när den sträcker sig förbi dig...
Eller hur...

Nästan som att den säger,
se på mig...

Jag är det enklas magi.


Nu ska vi sätta igång med matlagningen här.

Önskar er en riktigt fin kväll.

Kram Mariette

2 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Ja det är vackert i naturen !!...här har vi över 1 dm snö och några minusgrader...tyvärr blir det varmare till veckan och snön tinar ;(....
Ha en fin kväll !
Bia

Tulipa sa...

Visst är det vackert med vit vinter, lite eller mycket...

Önskar dig en fin ny vecka.