tisdag 8 november 2016

Adventsfina saker och Finsmakeriets pepparkakor!


Hej där.

Tisdag och det första jag tänkte när jag vaknade idag morse var nej men inte redan...
Jag hade liksom inte sovit klart...haha...Dessa morgnar, de har aldrig varit min melodi och det kommer nog heller aldrig att ändras.
Men bara man kommer upp så är det ju alltid skönt att vara igång och i full fart.
Denna morgon bjöd på frostrosor och sol och finare än så kan nog en novembermorgon inte vara...

Igår började jag med detta i butiken...
Att ta fram advent.

Så nu lyser stjärnorna och advents fina saker fyller bord, högt och lågt.
Det är sååååå mysigt...


Och hörrni, kolla!
NU finns Finsmakeriets pepparkakor i butiken i sina galet fina burkar som man så gärna låter stå framme för att de är så snygga! En samlarburk!
Årets färg Smaragdgrön med guld!
Så fina alltså!

Här är det kvalitet på råvarorna som gäller och avsaknad av transfetter och konserveringsgmedel gör dem till riktiga favoriter!
Dessa pepparkakor bakas i Bollnäs på Arbrå ångbageri och pepparkakorna som gjort sådan succe plockas ned från plåtarna av bagarinnorna själva.
(Vi har även fått hem deras julstrutar med praliner...)

Så himla roligt när man hittar en ny leverantör som känns helrätt!


Jag har ännu inte lagt in dessa i nätbutiken ( i skrivande stund, får se om de hamnar där eller om vi bara säljer dem i butiken...)






Butiken är verkligen fylld med så väldigt mycket fint nu...


Adventsljusstaken från Tine K Home hittar ni hos oss....



Klinta är ju en av våra nya leverantörer och deras ljus är inte bara vanliga doftljus (med för övrigt de bästa finaste dofterna av många olika sorter som håller ner tills ljuset brunnit upp till det absolut sista i glaset!), de är ju också massageljus om man vill använda dem till det.
Man bara tänder ljuset, doppar fingret och masserar in på kroppen.Ljuset är helt vegetabiliskt och fritt från stearin, paraffin, parabener och annat som inte är så trevligt...Däremot är det väldigt rikt på mjukgörande E-vitaminer!
Vi har även doftpinnar från Klinta.



Bomull på gren. 
Finns nu att köpa i butiken.
Här har jag pyntat bomullen med ljusslinga tråd...



Jag är lite kär i dessa...




Varmt välkomna till butiken!

Idag ska jag fortsätta plocka fram lite mera advent inne sen ska jag försöka hinna ut i antiken och börja med advent/jul där ute.

Ha en bra dag!

2 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Åååå, jag vill bara börja pynta nuuuuu :)
Ha en fin tisdag!
Kram Anna

Tulipa sa...

Ja visst vill man börja pynta och lysa upp mörkret.
Fördelen med butik är ju att man får börja där nu i alla fall...

Kram till dig Anna!