fredag 7 oktober 2016

Vilken ska man välja?


F R E D A G

Ja men alltså...
Bästa känslan!

Jag håller på att fylla på med lite nya dörrkransar i butiken för det blev visst ett ryck på dem inför helgen. Men varje krans tar ju lite tid att binda plus allt annat man ska hinna däremellan så jag hinner aldrig få fram många åt gången, men det är ju himla roligt med de där kransarna.

OCH lite mysigt att säsongen för det mjuka riset smyger sig in i kransmaterialet nu....

Detta är en jag precis gjort klar.


Nobilis ris, calluna ljung, spansk mossa, skimmia, silvertrassel, cypress, pistage, äpplen, taklök och köpt "pyntebruna" detaljer jag ej vet namn på.
Lite vintrig med höst blev känslan på denna.


Och så här såg det ut igår hemma hos oss.
Eldgarden kransen i koppar fick en ljusslinga (valde Glow batteriljusslinga som gick in drygt tre varv och batteridosan har jag gömt bakom Tine K plattan.)
Blev verkligen höstmys.


På tal om igår, såg ni Wahlgrens värld på kanal 5?
Roligt tyckte jag, som dessutom alltid lyssnar på Perrnillas podd som hon gör tillsammans med Sofia Wistam.

Annars ser jag fram emot att ikväll få duka lite fredagsfint med dessa nya underläggen jag precis fått hem till butiken (finns som underlägg och glasunderlägg)...

Eller ska jag välja det blå Spode?




Eller detta gröna William Morris...
 Eller detta vackra Morris...Strawberry thief...

Åhhh-, svåra världsliga beslut....

Jag älskar dem allihopa så vi får väl se vilket jag väljer...

Ni hittar dem i alla fall nu i butiken och nätbutiken.

Happy Friday!

Inga kommentarer: