söndag 30 oktober 2016

När vintertiden knackar på...


Visst blir det konstigt när man ändrar klockan...
Helt ärligt...
Kanske vore dags att sluta med det..?
Slopa det hela...

Och vilken är förresten den riktiga tiden...
Sommartiden eller vintertiden?

Jag tycker det vore lika bra att köra på samma hela året.


Idag är en strålande vacker höstdag som brinner i guld och blåsten som varit några dagar har lagt sig.

Jag körde ett städrace igår och ett idag (en våning åt gången!) och idag gör jag även det jag skrev igår...
Nämligen kokar en gryta och så har jag bakat de där bullarna med saffran.
Perfekt söndagsfika när vintertiden knackat på...


Jag har också fotat och lagt in dessa fina i nätbutiken.
Granarna och det ljuvliga ljushuset med sina fönster och utsirade tak,
och den lite längre silvriga batteriljusslingan har också lagts in.

En sådan slinga räcker att vira om två granar och sedan kan man gömma batteridosan under foten på den stora granen, blev precis lagom.



De första hyacinterna har hittat hem till oss och jag planterade dem med lite kuddmossa i det gamla tråget...
Det är alltid något speciellt med de första hyacinterna...




Saffransknutarna med en fyllning av smör, mixade russin, råsocker mm.
Supergoda.
Och inte så juliga som en lussekatt!

Nu ska jag rusa ner till min gryta.

När jag är klar med mitt fix och don ska jag sjunka ner i en bok..
Den konsten kan jag aldrig på dagen då jag alltid känner att jag har alldeles för mycket att göra för det.
Men nu när det är mörka kvällar blir det i alla fall mera bokläsning än sommartid.
Känns så där höst och vintermysigt.

Fortsatt fin söndag!

1 kommentar:

Petras- Enjoy Life Every Day sa...

Det enda bra med att ändra till vintertid är att helgen blir längre!
Vilket fint fat med mossa och ljusslinga. Önskar dig en fin vecka. Kram Petra