torsdag 20 oktober 2016

Inspiration till din adventsljusstake.


Som butik måste man alltid ligga steget före och jag ser att det söks mycket på stjärnor och belysning inför advent i nätbutiken.
Jag känner mig väldigt inspirerad av just advent just nu även om det förstås inte är det samma som att det plockas fram hemma, men det handlar om att planera och drömma lite om hur man vill ha det i år.

Vad vill man byta ut, vad vill man ändra...

Då behöver man ju också kunna se lite vad som finns och att få tips och idèer, så idag blir det ett litet inlägg om advensljusstakar.

Visst är det en mysig gammal tradition?
Faktiskt kom den till Sverige redan  under 1800-talets slut men blev vanlig under 1920-1930.

Jag har nu fått hem denna supervackra adventsljusstake från Tine K Home.
Den är så fin med sin breda släta och låga plåt vilket gör den extra fin att dekorera då man inte behöver "kika över kanten". Vacker att bara glittra lite skimmer på, eller att pynta exempelvis med kottar och spegelstjärna som jag också gjort här. Denna adventsljusstake är bredare än många andra vilket gör att den blir extra fin både till det där alldeles super enkla liksom att det finns plats att pynta på den!
Den har med andra ord alla möjligheter!





 Vi har också fått hem kalenderljusen från Tine K.
Roliga att kryssa över datum för datum som man närmar sig julen...

Här kommer lite tidigare års adventsljusstakar som inspiration.








Hoppas ni fick lite inspiration!

Den nya adventsljusstaken från Tine K hittas nu i nätbutiken.

Fin torsdag!

Inga kommentarer: