söndag 9 oktober 2016

Lite dukat...


Så här såg det ut när jag dukade till middagen igår kväll.
De nya Morris underläggen på bordet, glasunderläggen i samma serie lade jag denna gång under ljuslyktorna. På bordet lade jag också de fina spegelstjärnorna från Tine K och lite murgrönsblad och clematis.
Klart!


Glasstjärnor, facettljuskoppar och underlägg allt från min nätbutik.





Hej.

Åh det är höstrugg väder idag. Blåsigt och regnigt...Löven yr i vinden och jag fick ha både tjockjacka och halsduk (började inte med det kan jag säga...)
Jag har nämligen varit ute och burit in möbler och saker och bundit en höstkrans och jag måste säga att det var väldigt skönt att komma in nu. Brrr...
Fingrarna är iskalla.

Annars är jag inte jättepiggelin för jag har sovit dåligt på en tunn madrass på golvet då någon var väldigt krasslig i natt av världens dunderförkylning där det hostades konstant...
Ville inte hamna i de bacillerna...

Nu ska jag sätta igång med en sån där lasagne där köttfärsen ska puttra riktigt länge, vilken skillnad det blir...
Sen har jag slängt ihop en äppelkladdkaka.
Någon som provat?
Aldrig vi.
Får väl se vad vi tycker om det men doftar gott och ser gott ut.

Mysig söndag!

Inga kommentarer: