onsdag 12 oktober 2016

Det jag saknar mest...


Ja nu börjar de på allvar...
Ljusslingetiderna.
Tänk varje år är det likadant, men blir lite förvånad över hur mörkt det blir...
Och hur tidigt det blir mörkt...
Tänk alla som kommer från andra breddgrader som kommit hit till Sverige hur mörkt måste inte de tycka att vi har det här i Norden..?!
Jag är så dubbel för jag älskar hösten men har aningens svårt att vänja mig vid mörkret.
Framför allt tycker jag det är så synd att inte hinna ut på en runda medans det finns ljus så där efter jobbet på kvällarna.
Jag tror det är det jag saknar allra mest från vår och sommar.


Så nu finns det knappt några gränser för hur mycket ljus och mys man vill omge sig med...
Igår fick vi hem dessa nya batteri ljusslingorna från Watt & Veke.
(De hittas förstås i nätbutiken.)
Jag tycker de blir så skirt fina med sina bollar/droppar som omger ljuset.


Finns i guld och silver.




Annars har den där förkylningen hoppat på mig nu, men den är så där konstig med allmän värk i kroppen och en stor trötthet och mest låter täppt men ingen direkt snuva.
Jag tror det beror på mitt goda immunsförsvar (hihi) att jag klarar mig så bra som jag gör oftast när det härjar baciller i huset.
Jag är faktiskt den som är minst sjuk av oss fyra, men också den som motionerar alla kategorier mest.


Så här såg det ut bredvid mitt arbetsbord igår kväll.
Ljusslingan i silver fick en plats på skåpet.


Idag blir det en värmande soppa till kvällsmat, känns som att det passar ypperligt att kura höst och trösta tröttheten och krassligheten med.

Hoppas ni mår riktigt bra och är friska och krya!

Kram M

3 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Fint med alla ljusslingor!
Å kan nog hålla med... Jag är så trött nu så jag håller knappt ihop... Och det är mörkt mest hela tiden nu...
Längtar efter adventstider, då blir det mysigare på ett annat sätt:-)
Kram Anna

Anonym sa...

Hej! Så mysigt hos dej. Krya på dej.
Kram Helene

kustnära sa...

Hej! Har samma inställning som dig kring hösten, ljuset, mörkret. Här hemma har vi ställt timer på en lampa utanför sovrummet som tänds varje morgon strax innan väckarklockan ringer och det är liksom lättare att kliva upp med lite ljus än att huset är helt mörkt. I morse sa maken "om 3 månader är ljuset tillbaka så vi delar in den tiden i 3 delar,advent, jul och alla storhelger så vips är vi där... Tänker man så går det lite lättare och tänder man dessutom ljusslingor nu och en massa ljus ska vi nog klara oss igenom detta trots förkylningar, gurglande med saltvatten osv....Hoppas du får en fin dag. Kram från ett soligt & frostigt norrland