onsdag 5 oktober 2016

Dags att förbereda hösten.


Igår på seneftermiddagen var det så vackert ljus som letade sig in i mitt lilla rum i uthuset...
Här ställer jag in alla mina krukor, redskap, saker som inte ska vara kvar ute över vintern.
Och det börjar bli dags att ta in det allra sista nu känner jag när nätterna börjat bli kalla.

Jag övervintrar inte mycket för jag har inget bra utrymme till det och så blir jag nog lite lat när det kommer till vinterförvaringen, men igår satte jag i alla fall in min stora lavendel på stam och olivträdet och fikonträden.
Måste "rensa" bort det sista från sommaren som ska in också nu under de kommande dagarna.

Men så länge vädret är så vackert på dagarna så har det inte känts som någon brådska med det.

Jag har faktiskt först nu äääntligen fått bort alla sommarkläder...
det blir kaos i garderoben när säsongerna ska byta plats.
Det är en del i den där garderoben om man säger så.

Men nu är det skönt att det är gjort!


Rustika enkla ljusstakar i smidesjärn känns så skandinaviskt vackert...


Den nya kransen från Eldgarden är nu fylld med äpplen.
Visst blir det fint mot kopparfärgen?


Hallå vad gör du här inne?





 Dessa ljusstakar finns nu inlagda i shopen.

Fin onsdag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Så fint du har gjort.
Undrar hur har det gått m katten?
Ha en skön kväll.
Kram Helene

Tulipa sa...

Hej.

Tack snälla))!

Och ja det är så roligt för katten har hittat hem! Tack vare sociala medier och att folk läser och ser så finns nu katten där den kom ifrån...
Den hade varit försvunnen i ett halvår...Och gått en lång sträcka innan den flyttade in i min svärmors uthus där den sedan bodde i veckor,-men nu har den kommit rätt igen.
Så det slutade ju väldigt bra!

Kram Mariette

Anonym sa...

Åh så glad att det blev så lyckligt för katten. Den är så söt. Vilken tur du tog tag i det. Fint gjort av dej.
Ha en bra dag fina du.
Kram Helene