tisdag 30 augusti 2016

Att kapitulera för höstmys....


Mina älskade halvmåneformade bord får hänga med i olika rum genom årstiderna...
Just nu står ett här i stora rummet och ett i uterummet.
Variation förnöjer ju som bekant.

Annars är jag väldigt sugen på att göra om lite nu när det känns som så mycket höst och man mest vill kura inne.

Igår var ju rena vintern...brrr..tack och lov att en högtrycksrygg är på väg in.

På mässan såg man mycket guldiga detaljer. 
Och de där ananaserna är med som läckert utropstecken.

Jag har fått hem dem i både hel och halv.

Halv som i fatet nedan, perfekt även till liten fin förvaring i sovrum/sminkbord för bla ringar, örhängen osv tänker jag.
Och så är den så klart så fin att bara ha utan något på.



Korgar och förvaring ställer jag gärna in i vårt hem.
Dessa naturfärgade med vit botten har så härlig mjuk form med fin detalj med handtag och så kan de fällas ihop, vilket också är praktiskt!


Staty...
Ställ gärna dina saker på en bok för mer ombonat, variation.



 Praktiskt med korgar och naturmatta innanför dörren.



Denna fina rustika ljusstaken i concrete material från House Doctor är en sån där som inbjuder till att fylla upp med säsong i det skålformade utrymmet.
För 69:- är den ett fynd som lätt varieras!
Just nu kanske rönnbär, kastanjer...Ja sensommar bjuder på många dekorationsmöjligheter.

Nyheterna hittar ni förstås i nätbutiken.


Ett litet blad av pistage...
Som just nu är en favorit i buketter...


Hej där!

Hoppas ni mår fint så här sista dagarna i augusti....

Jag inser att nu är det höstmys man får kapitulera för.
Jag älskar ju hösten, det gör jag...
Den inbjuder till så mycket vackert, 
naturen skiftar och bjuder på sitt stora skådespel.
Just nu är det dock bara lite vemodigt att behöva skiljas från sommaren, men så är det varje år för mig...
Det är bara att börja klä på sig mera, svepa sjalen om halsen och tänka varmare skor och koftor...
Många tända ljus och en och annan äppelpaj blir det också.
Igår plockade jag in en stor skål plommon och äppelträden dignar så det är verkligen ett skörderikt år.
Kantareller har jag plockat många och efter joggingrundan igår kväll så var jag så inspirerad att ta cykeln och ge mig iväg igen att plocka material till kransar,
meeeen sen blev det snabbt så kallt så jag valde att duscha och krypa ner under en filt och vänta på bästa serien just nu The Night Manager...
Kollar ni?

Ha en bra dag!

KRAM

1 kommentar:

Malin`s Diner sa...

Jag och Lars har sett tre avsnitt av The Night Manager. Riktigt bra! Jag har dock blivit gammal, för klarar knappt av spänning längre. Blir tokig och gömmer mig bakom kudden... Har du sett Marcella på Netflix? Tokbra, men guuud så nervkittlande. Arg blir jag dessutom av den serien, kanske inget för mina nerver egentligen...

Kram kram <3