onsdag 4 maj 2016

Tine K bambusoffa och flodurnor


Dags för onsdag som lite blir som en fredag mitt i veckan.
Härligt!

Plockade fram kött och lade i marinad idag morse för ikväll får det bli grillat igen tycker jag.
Är det helg och sol måste man ju passa på och det finns inget bättre än att sitta i uterummet nu när det är grön ljuvlig försommar.

Vet ni igår kom en annan leverans som varit så där efterlängtad!
Alltså tro mig när man får leveranser som man längtat efter det är verkligen så himla kul!
Man liksom river upp paketen så fort man hinner!

Det handlade om Tine K och deras flodurnor och tillika bambusoffa som ju är så trendiga och i ropet så de räcker inte till alla leverantörer som vill ha.
Jag älskar som bekant denna stilen.


Som jag skrivit innan var det ytterst tveksamt till om det skulle bli några nya flodurnor då de nu är mycket svåra att få fatt i.
Urnorna kastas i floderna i Vietnam av fiskarna när de inte vill ha dem längre och anser dem förbrukade och de letas sedan upp, plockas och kommer till Tine K Home och sedan ut till oss...

Dessa har jag väntat många månader på.

Varje urna är unik och verkligen vintage och det är det som i mina ögon blir så vackert.



En skönhet till vattenkanna är denna i läckert grått från House Doctor med guldig vattenstril.
Vem vill inte ha en sådan stående på balkongen, uteplatsen för att kunna gå runt och vattna med när det behövs.
Snyggaste vattenkannan jag sett!


Vi har också fått hem superfina fikon på stam...


Igår hann jag fortsätta lite i min trädgård. Men i en trädgård är man heller aldrig ikapp, Det växer fortare än man hinner sköta det.

Hur som helst björkarna har ju musöron nu och det är dags att klippa rosorna så det började jag med samtidigt som jag har lite mer land att gödsla innan det projektet är klart.
Jag tycker inte om trädgården när det blir en stress men den är underbar när man känner att man är i hyffsad fas.




Fin onsdag!

Kram M

Inga kommentarer: