söndag 8 maj 2016

Sommarkväll i maj.


Hej i den fantastiska sommarvärmen!

Rena semestervädret är det ju just nu...

Och där med så mycket uteliv det bara går och hinns med.


Nu är det sannerligen grilltider.


Bambubordet från Tine K är så lätt och bra att flytta runt efter vart man vill ha det.
Igår fick det stå under parasollen.

(finns i butiken)

Kallt vatten med skivad lime smakar ljuvligt gott efter en varm dag.
Tycker så mycket om de nya fina kannorna från Olsson & Jensen som är en fröjd att ställa på bordet!


Igår kväll grillade vi grillspett och fläskfilèer med en marinad av rivet limeskal, smör och rapsolja, sambal oelek, salt och peppar och marinaden skulle sen också penslas på mera av i slutet och då med tillsatt flytande honung i också.
Riktigt gott.

Till det grillade hade jag bla gjort denna nya sås och gillar man getost måste man testa den!
Så god säger jag som älskar just getost!


Blanda creme fraiche med smulad getost av god kvalitè (inga mått utan efter vad man tycker!), sedan i med ett par matskedar mango chutney, smaka av!, flingsalt och svartpeppar.
Rör om.

Ställ kallt tills servering.


Såååå god till grillspetten med grytbitar.
Till det även ugnsrostad potatis, sallad, vitlöksbröd, fläskfilè och bea.



Grillspetten beställde jag på Coop Konsum Knäred.
Smidigt och bra, och de blev super.






En härlig sommarkväll var det verkligen igår och idag är det nog inte sämre när det blir kväll...

Kör trädgårdsarbete idag, så jag är svettig och skitig, men stack också ut på en joggingrunda 
och idag mötte jag inte mindre än två ormar...usch och fy...
Ok när de ligger på asfalten för då ser man dem oftast i hyffsat god tid men värre på en lövig stig i skogen så det blev tvärstopp, stampande och skrik när det hände idag och ormen ringlade som tur var inte på mig i alla fall...
Usch, avskyr ormar men inte tillräckligt för att hindra mig att ge mig ut i alla fall.

Nu önskar jag er ett riktigt gott slut på denna fina sommarhelg!