måndag 11 april 2016

Som att smaka på en dag av sommar.


April måndagen som sommaren kom på besök...
Det var idag det!


Hej där.

Vilken dag!
Har ni också haft värmebölja..?

Det blev så varmt så varmt så jag hade inte ens föreställt mig det...
Men genast kände man i kroppen att åh nu vill vi tillbringa massvis av tid i uterummet, nu vill man grilla, nu vill man leva med sommar...
Ja det var verkligen som att smaka på en dag av sommar så där i april.

Men visst, 
lite tidigt är det förstås att känna så här... Jag vet att det kan snöa imorgon !! Men man får i alla fall passa på att njuta bäst man kan när sådana här dagar uppenbarar sig.

Jag fick åtminstone ett välbehövligt ryck och började städa uterummet.
Hej och hå...
 Har inte hunnit med det innan och så har det varit lite för kallt när tid infunnit sig.
Men idag, då hade jag gärna kört storköret om jag bara hunnit...
Dvs fönsterputs och hela fadderullan. Nu blev det mera dammsugning, fluffa kuddar, rensa lite, ställa dit krukor och fixa med korgar.
En bra start på att bli klar!

Vi har fått hem så vackra utekrukor från Tine K Home.
Finns i tre storlekar och säljs endast i butiken (ej på nätet).


Olivträd ovan.

Nedan; 
Trifolium.
Alltså klöver.

Här svart klöver.
Hur läcker som helst!
Tål lite frost och är superfin i utekrukor och samplanteringar.




Groda med kungakrona som kan konsten att njuta!
Snygg till exempelvis trädgården och finns nu i nätbutiken.


Jag har en förkärlek för korgar och dessa små marknadskorgarna från just Tine K är fina att ha en växt i med säckväv virat runtom innerkrukan.

Natur material som möter blodröd dracena...
Enkel fin kombo.


Och ikväll hörde mamma av sig att den första rabarbern hemma hos henne nu var klar så nu ska det minsann bakas rabarberpaj i veckan (helst idag om Eric får bestämma!).

Heja april!

På återseende!

1 kommentar:

Meta sa...

Samma vackra väder här inte ett moln på himlen. Ska nog städa ur min veranda i morgon. Blir visst lite sämre väder så då kan man behöva sitta där.
Ha det gott och njut våren
Kram Meta