onsdag 23 december 2015

Lille Julafton...


På sidobordet i matrummet...
Glasstjärna köpt på loppis, små stjärnljusstakar i marmor House Doctor och ett granatäpple...

God kväll.

Oh my, helt slut är jag.

Precis som alltid dagen innan julafton efter jobb i butiken årets stressigaste dag.
Det har för övrigt varit lite så hela veckan, men denna dag är ju klart den då de flesta ändå handlar.

Så det var enbart och bara bara soffan som gällde ikväll.
Efter att sista buketten var bunden, sista gruppen planterad och sista buden körda...
Jag orkar inte ett knop mer.
Jag vet det låter såååå tråkigt men det är så det är när man har butik och det blir ju jul ändå.

Allt jag vill göra inför jul måste jag ha gjort innan, i hyffsat god tid.
Här finns inte tid att innan julafton mysa omkring, fixa, dona, laga mat, köpa några sista julklappar, nej här gäller det att ro i land butiken.

Men jag är så tacksam att vi har så många kunder.
Och det är attans mysigt det också!
Makes me happy!


Utan dem, er, ingen butik.

Imorgon har vi öppet 9-12 och sen tar jag julledigt.

I år blir det total lyx med tre och en halv lediga dagar på raken tack vare att Annandagen bjuder på en söndag efter sig i år...

Sen laddar vi om för nyår.



Ängeln gjorde Olivia när hon gick på dagis...
Alltså många år sen nu, men den måste fram...
Annars har vi inte direkt gammalt barnpynt framme men vissa saker blir speciella och betyder något.


Ikväll har även mannen i huset kommit hem så nu är vi en hel familj igen.

Det har vi inte varit bortskämda med sista året.

Så nu ska vi fira jul, äta massa gott, motionera, läsa, kalasa, mysa och NJUTA.



I söndes blev det lite röda tillskott i form av hjärtan till granen.
Blev det varma jag kände saknades när den bara var silverklädd.

Årets väder är ju så regnigt, och nästan lite vår idag sade många, så då behöver man addera RÖTT!


Pynt bla från Tine K Home, Bloomingville, Walther & Co mm


Om vi inte ses här imorgon så vill jag önska er en fantastisk julafton, 
precis så som ni önskar få den!

Kramar Mariette

3 kommentarer:

Meta sa...

Stackars liten skönt att du får vila några dagar Att du har en fin familj är ju så stort och nåt att glädjas ät.
Önskar dig en skön och fin Julledighet
kram Meta

STENLYCKA sa...

En underbar jul till dig!
Kram Raina

Cat sa...

Önskar dig en riktigt underbar jul. Kram, Catarina