tisdag 1 december 2015

Favoriter i mindre storlekar...


Såg ni på årets julkalender när den startade idag morse?
Vi satt bänkade i soffan.

Jag tyckte den var jättebra.
Rolig och intressant och spännande.
Men det är ju ur ett vuxenperspektiv det...
Och barnskådespelarna var ju bara så charmiga.
Fårtunga var himla gott tyckte de...haha...det var inga barn som var rädda för att smaka de..!

Våra barn som är 11 och 14 tyckte också den var bra.

Tycker annars man hört lite blandade åsikter...

Och en annan slags julkalender som det var dags för idag med lucka nummer ett,-det var köpekalendrar det...
Att knåpa ihop 48 små paket det har jag lagt bakom mig...
Hjälp så man höll på...
Men det var en tradition vi hade hemma när vi var små som jag ville att Olivia och Eric också skulle få.

Nu blir det "bara" paket till julafton.


Man har sina favoritkrukor här i världen....

Och till den kategorin hör dessa från Tine K Home.

Nu har jag fått hem dem i två mindre modeller.

Sån där storlek som passar på fönsterbrädan om man inte har bredare fönsterbrädor.

Storlek small är perfekt till bla pelargonier och den typen av krukstorlek, här har jag satt i julros.
Vill man ha julros inne ska man välja de som inte har blad då de håller bättre.



Storlek extra small är perfekt till lökväxter som en hyacint, till suckulenter, murgröna osv.
Krukorna liksom hornen hittas i nätbutiken.

De fina silverhjärtanen säljer jag bara i butiken och där finns de även i guld och röda med vit kant som påminner om kristyr på pepparkakor...


Önskar er en fin första dag i december.

Inga kommentarer: