lördag 21 november 2015

Att få "greja"!


Småpysslar här hemma och känner mig så himla nöjd och glad över det.
Tid att greja och förändra lite och fixa det är ju så kul!
Och speciellt den här årstiden, inför advent och jul...
Och så känns det som att det var länge sen sist jag hann så då blir det så lyxigt att få göra just det.

Jag har ju inte hunnit supermycket förstås...
Efter jobbet var jag ute och sprang men jag har ju en hel dag imorgon, inget som vi måste iväg på då och det är bara såååå skönt.

Nästa helg blir det till att julskylta efter jobbet och sen på söndagen så har vi förstås öppet...
Mer om det en annan dag.


Nytt och gammalt som jag gillar att blanda...

Har börjat fundera på om granen ska stå här i år, som den gjorde förra året, och då måste jag flytta skåpet...

Tycker ju det är fint att ha granen mot vattnet så det får det nog bli även i år...

Man planerar så klart)!


Fixet idag har bestått i att tömma två gamla byråer i en garderob, spika upp och skruva upp lite som flyttats och som är nytt.
Jag är ofta på två ställen samtidigt och grejar av någon anledning...

Att sätta timer på mina ljusslingor var typ det bästa jag gjort senaste veckorna, så skönt att slippa springa och tända och släcka även dem...



Champagnefärgat hjärta från Cozy Room har kommit upp i tallrikshyllan.
(Från min butik, hittas i nätbutiken under Inredning/Detaljer)

Det är som sagt piffet och detaljerna som gör det och ger det lilla extra.
Måste inte vara så stora förändringar...


Imorgon ska jag förutom att baka lussebullar, städa, fixa fönster och även fortsätta att greja med det roliga, nämligen piffet))!
Ska även byta till en "julematta" i stora rummet som jag såg i senaste Lantliv att de lagt under ett bord på ett fint julreportage de stylat fram, så den måste jag ju ta fram när jag kom på att den låg i mitt "lager".

Nu ska jag rusa till middagsmaten.

Ikväll blir det enligt Erics önskmål chicken nuggets, pommes, bea och sallad.
Lättfixat men mumsigt.

Trevlig kväll.

Kram 

1 kommentar:

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Är det nån tid som är är underbar så är det som kommer nu :)
Mys och glädje...
Stor kram
Jessica