söndag 1 november 2015

Alla Helgons helgen...


Hej.

Hoppas ni haft en fin Alla helgons helg.

Igår var jag och firade min mormor som fyllde 91 år.
Sen blev det en lugn och fridfull kväll med god mat och många tända ljus...

Just nu har jag en gryta som kokar på spisen...tre timmar har den snart puttrat...
Långkok passar väl en söndag nu när det känns som att dagen knappt hinner börja innan den slutar...
Det blir ju därmed mera tid inomhus än förut...
Jag har också precis tagit ut en äppelpaj. 
Riktig "söndagslyx middag" blir det alltså här idag.
Kan vara lite mysigt när alla idag är hemma.

Jag längtar verkligen efter alla ljus och det där som hör till advent...
För så fort vintertiden kommer blir mörkret så kompakt och så tidigt...
Vi här i norden är ju vana men alltså det behöver vägas upp av ljus.
Helt klart.


Nu kanske ni tror jag börjat julpynta hemma...
Nja,,,
Inte riktigt va....haha..

Men lite fina nya detaljer har jag fotat till nätbutiken idag.



Bokmärkesänglar i gammeldags stil gjorda av plåt...
Visst blir man nostalgisk...


Maffiga rejäla stjärnan från Tine K Home är lika fin att luta, som att lägga och då använda som en dekoration som ni ser nedan att jag gjort...



De glittriga kulorna i pastell och grått är sååå fina, kommer från House Doctor, och de kommer i nätbutiken imorgon.



Visst längtar man efter att få pynta och göra ljusfint till advent?

Tills dess...
Får man planera och förbereda
 och kanske smyga fram något...

Man gör ju som man vill, som tur är.

Trevlig kväll.

1 kommentar:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad mycket fint du visar! Härlig inspiration! Vi har varit på olika kyrkogårdar och tänt ljus för våra nära och kära som inte finns med oss längre.
Kram,
Regina