söndag 12 juli 2015

Sommarblått

 Chamois duk i senaste Lantliv.
 
 
Hej.
 
Så blev det då sommar igen, igår.
Alltså, som man längtat efter de sällsynta dagarna som de blivit detta år...
Så därför var igår bara en ren och skär njuta dag.
 
Ja jobba först, förstås. Men det är också roligt.
 
Sen helghandla, ut och springa i solen på torra(!!), nåja hyffsat i alla fall, stigar i skogen,
 under solsilande glittrande gröna grenar,
 och sedan...bara lägga sig i solen med en bra tidning, sommarpratare i lurarna och emellanåt, bara ljudet av den lätta vinden, insekter som surrar och tystnad.
 
Ja, det var efterlängtad lyx och livskvalitè.

 
Jag bläddrade i senaste numret av Lantliv igår när jag låg och solade och där är så fina fina bilder på favorit dukarna från Chamois Stories som jag är så stolt att jag får sälja i min lilla butik också!
 
Vet att ni är några som väntar och de blev någon dag försenade men nästa vecka ska de förhoppningsvis landa hos mig.
Då kommer de blå som syns i tidningen,- så fint stylat i Lantliv. (Kanske svårt att se men jag har lagt lite blommor, ett snäckband och stenar ovanpå tidningen..., som min egen lilla styling...haha..!)
Vi kommer även att få påfyllning av dukarna i turkos och rosa som tog slut direkt sist.

 
Ett annat tips från samma tidning vill jag skriva om.
Vi säljer ganska många gamla trasmattor ute i antiken och här visar de loppisfyndade trasmattor som de färgat denimblå med textilfärg.
Visst blev det snyggt!
 
Finns inte mycket som kan mäta sig med blått som sommarfärg...
Fast hela året är det en trogen favorit för mig, jag väljer alltid blått framför grönt.
 

 
Avslutar med en liten bild på Nemo.
Vår lilla ögonsten.
Han har numera fått ett smeknamn också, Ninja Nemo för han kör mycket den stilen, hoppande framåt på två ben med framtassarna i luften, som en Ninja i attack.
Han ser helt galet rolig ut då.
 
Ha en skön söndag!

Inga kommentarer: