tisdag 7 juli 2015

Erics kalas

 
En somrig lördagskväll när värmen var magisk!
 
Hej Hopp!
 
Ja eftersom jag aldrig hann blogga nåt i helgen så ligger jag lite efter med mina bilder.
På lördagskvällen hade vi kalas för Eric som fyllde 11 år på torsdagen och här kommer lite bilder som blev knäppta i förbifarten av allt.
När man håller i kalas hinner man knappt fotografera också.
Man ska ju stå för det hela som ska fram och bort och mera fram...
(Ja ni vet hur det är att vara värdinna!)
 
 
Eric med kusin Linus.

 
På menyn stod Rökeriet i Laholms goda varmrökta lax, nypotatis, romsås, vattenmelon  och sallad och hamburgare.
Jordgubbstårtor med nötbottnar, chokladsmörkräm, jordgubbar och grädde och Leilas kladdkakor med grädde och förstås mera jordgubbar!


 Barnen lekte kurragömma och tagen...
 
 
...och badade förstås som det oftast görs på Erics sommarkalas för det brukar nämligen alltid vara fint väder då.
Även den dagen han föddes var det riktigt riktigt varmt...



 
Baliparasollet...
Det är så vackert.
 
Nu är alla slut och vill man beställa kan jag få hem först till slutet av sommaren igen.
Skicka ett mail om ni är intresserade så köper jag hem en omgång för det kan ju bli sena fina sommarkvällar långt framöver (om vi har tur!), plus att det så klart kommer ett nytt år med en ny sommar, fast det vill man ju inte tänka på nu.
Nu vill man bara vara NU.
 

 
Alltså vad slår en ljummen varm och vindstilla sommarkväll...
De är så efterlängtade och så där nästan magiskt sällsynta...
 


 
De "äldre" satt ute då inte alla riktigt fick plats under taket...
 
 
Ser ni de som hoppar?!
Härligt när alla leker och är glada och fulla av liv.
 
Kram från mig!


2 kommentarer:

vitthusmedrosaknutar.blogspot.se sa...

Baliparasollen är bara sååå fina. Vad är det för pris på de. Kram Susanne

AnnaHelena sa...

Jag kan riktigt känna känslan av ljummen sommarkväll. Finns det något härligare än att vara tillsammans med nära och kära en sommarkväll? Äta gott och sitta och prata och skratta. Underbart!

Kram // AH