söndag 15 mars 2015

Glasljusstakar och "hard work"!

 
Nya vackra ljusstakar i glas och med den underbara formen av bla blommor...
 
Hej.
 
Ja men visst vann rätt låt igår?!
Solklart tyckte vi här hemma!
Vi röstade både på Måns och Mariette men att Måns blev den slutliga rätta vinnaren var väl de flesta ganska överens om...
 
Idag har jag kört slut på mig själv med trädgårdsarbete.
Jobbat som en galning med att köra tung blöt jord, kantgrävt, rensat och bara varit hur effektiv som helst hela långa dagen.
Timme efter timme...
Så nu,
är jag faktiskt nere för räkning.
Men bästa motionen helt klart!
Hela kroppen får träning och så får man saker uträttat!
 
Till saken hör väl den också att jag var rätt seg när jag gav mig ut med en bra träningsvärk redan från start (efter joggingrundor och tidigare trädgårdsjobb), men skam den som ger sig.
Som tur var blev vi serverade eftermiddagsfika idag med nybakt varm kaka av dottern och hur gott är det inte att bli bjuden...
Mer av det tack. 
 


 
Dessa glasljusstakar är såååå fina...
Jag vill gärna ha dem både på köksbordet och på svarta skåpet...
Glas är så vackert och speciellt när solen lyser in genom dem...
 

 
Nu ska jag, och barnen!, laga kvällsmat.
Teamwork är det som gäller denna helg och idag gör vi pannkascrepes med tacoköttfärs fyllning och en god sallad till. Detta är ett sånt där recept jag gjort i många år lite då och då och som alltid uppskattas.
 
 
Ljusstakarna hittas både i butiken och nätbutiken.
 
Fin söndag!

Inga kommentarer: