torsdag 5 februari 2015

Hemma


Vår utsikt i lätt vinterskrud...
 
 
God kväll.
 
Nu har jag precis varit ute på en kall, stjärnklar och isig joggingrunda, men med lagom mycket kläder och spik under skorna är det liksom inga problem.
Man springer som om det vore sommar, ja nästan...haha.., och det är skönt när kylan biter i kinderna. Man känner sig lite mer levande då.
Efter alla mina rundor känns det så.
Man mår så bra i både själen och kroppen.
 
Och springer gör jag då förstås varje gång...
över vår vackra kraftstation...
 
När vattnet dånar för fullt
 och när det är tyst och stilla och vattnet ligger spegelblankt.
Det är mäktigt vilket som.
 
Bland de finaste platserna på jorden med denna utsikten om ni frågar mig.
 
Men vad är väl att mäta sig mot det man kallar hemma?

 
Jag har lovat upplysa om när vi fick påfyllning av järnbrickorna från Tine K Home och de kom in under eftermiddagen.
Så nu finns de åter igen i nätbutiken.
 
Min sitter som en smäck där på väggen.
Pricken över skåpet kan man säga!
 
 
Bytte ut mina körsbärskvistar i marockanska vasen mot trollpil.
Grenar av alla de slag tillhör verkligen längtan efter våren tycker jag...
 
 
På återseende imorgon!


Inga kommentarer: