måndag 8 december 2014

Lite mer grönt till det svart/vita...

 
God morgon Lucia vecka!
 
Tiden i december går lika fort som alltid annars och jag är så glad att jag börjar plocka in lite av julens symboler redan i november för man vill ju hinna njuta...
Dock tillhör jag kategorin som inte tar in granen ännu. Man ser ju dock att det börjar bli allt vanligare.
Den vill jag ta in så sent inpå Julafton som möjligt för den mesta magiska julkänslan av att nu är det faktiskt Dagen som vi väntat på snart...
Magin med julen får liksom inte försvinna.
Men som tur är gör ju alla precis som de vill.

 
På "kontoret", allrummet, biblioteket...Kärt barn har många namn.
Här är i alla fall mitt arbetsrum, läshörna, och fler i familjens skrivbord.
 


 
Nytt i nätbutiken idag är de fina ljuskopparna SHINE A LIGHT och matchande glasflaskor i härligt grönt returglas.
 
Nu ska jag rusa ut till blombilen.
 
Ha en bra start på denna veckan!
 
Mariette

1 kommentar:

Ekenäsliv sa...

Ni har det så otroligt fint hemma Mariette!
Ja tänk, vad vore inredningen utan blommor och växter?? så himla tomt utan den fägringen ju:)
Ha de fint!
Kram Anna