lördag 20 december 2014

Dags att ta in granen!


Byxor Capri Collection och kungsgran Julgransservice i Stockholm!
 
 
Hej Hopp Lördag!
 
Nu regnar det igen, mörkret har fallit och vi har fått in vår gran!
Amen för det!
I vår familj är det ju vi tjejer som måste se till att detta sker.
 
Denna var en bumling.
Jag tror inte det ska gå vägen.., varje år känns det så.
Men nu står den i stora rummet och väntar på sina ljus och sitt pynt.
 

 
Tjusig tycker jag!
 
 
Det absolut värsta är att få den i foten! Den är så tung att lyfta rakt upp och lyckas parera in mellan "spikarna" för att sedan kunna skruva fast den.
Olivia hjälpte mig att hålla när jag kröp runt och skruvade...


 
Med granen i huset går jag nu runt och tänder lite ljus, puttar ner lite hyacinter och tazetter i krukor och ljuslyktor (som här i Tine K ljuskoppar).
 
Vi ska snart pynta granen och bara njuta av att det är lördagen innan julafton.
Inga måsten mer än att fixa lite julgodis (självvalt!) och försöka städa lite runt i huset...
Frid och ro.
 
 
Häromdagen kom nya fotoförstoringar jag beställt hem.
 Skulle nämligen ha som julklapp till lite nya ramar jag köpt och då passade jag på att beställa lite extra bilder, (har så många foton jag skulle vilja ha på väggarna när det kommer till kritan för jag tar ju så mycket kort!).

 
Så här på rad vid läshörnan sitter nu nya förstoringar i form av Manhattan skyline underst, Eric och jag på Fifth Avenue på trappan till pampiga New York Public Library i mitten och överst Olivia och Dilba, en favoritbild jag tog för något år sedan...
 
Hoppas ni har en fin lördag.
 
Kram Mariette

Inga kommentarer: