onsdag 3 december 2014

Adventsljusstaken i år och amaryllis tips...

 
Jag brukar fixa vår adventsljusstake några dagar innan advent och göra lite olika typer av dem varje år... Jag tycker det är roligt att variera mig.
 
I år hanns det inte med och kvällen innan advent när jag åkte hem efter julskyltningen på lördagskvällen så "bara tog jag med mig en hem"... För det skulle ju stå en på bordet till söndagen liksom))!
Jag hade visserligen sneglat på den där gyllene saken ute i antiken, ganska nyhemkommen, för jag tyckte den var fin och stilig och annorlunda...
 
Och ja, jag är väldigt nöjd med årets upplaga av advent i ljusform.
Känns stiligt enkel.
 
Igår när vi var hemma och pysslade på studiedagen så fick den lite pynt i form av rosen nypon och murgröna och så står den på mitt vita avlånga fat från Tine K.
 


 
Så måste jag tipsa er om en härlig blomma!
 
Ja det är en amaryllis förstås)), men detta är en sort vi aldrig haft innan.
En kund som kom in häromdagen blev överlycklig när han såg att vi hade sådana här eftersom hans bror förra året köpt en sådan och det blev såååå många stänglar med blommor. Ett praktexemplar till amaryllis i form av jumbo multiflora amaryllis.
 
Vi har dem hemma i rött och vitt.
 
 
Här planterat i min stora Sturehofs kruka.
 
 
Även lite blommande murgröna ligger i adventsljusstaken.




 
Lite nytt i nätbutiken.
Söta Lucia White från GreenGate och bästa burken till pepparkakorna!
(en sån där burk som det känns riktigt bra att sticka ner handen i och fiska upp en kaka..haha..)
 
 
Ha en fin dag!
 
Kram Mariette

2 kommentarer:

Stugbygge och familjeliv sa...

Vilken jättemysig blogg du har ;)
Många fina saker och ideer ;)
Och tack för tipset på amaryllisen ,den verkar underbar :)
// Magdalena

angie sa...

süße dekoration!!! angie