fredag 7 november 2014

Söta enkla...

 
Hej Fredag och kladdkakans dag!
 
Idag är det lite ljusare väder och det känns otroligt skönt efter de senaste två dagarnas ganska kompakta regnmörker.
Här har vi ju inte fått någon snö och det gör inget för det kan vi gärna vänta med om ni frågar mig!
Lite vacker frost är tillräckligt för november och en perfekt inramning till adventsmys...
 

 
Jag har som jag skrev igår börjat jula ute i antiken och det känns så roligt!
 
 
Fångade på bild idag blev nya fina hjärtan med snö och aningens glitter,
 från House Doctor.
 
Jag tänker mig att de är ljuvligt fina att hänga i ett fönster, på murstocken på en kamin eller i granen...
 
Eller som jag gjort här på en gammal Jultidskrift, eller noter...
 
Hjärtanen finns förstås i nätbutiken också.
 
 

 
Önskar er en riktigt fin fredag och tack för att ni kikar in!
Dag efter dag.
 
Kram Mariette

4 kommentarer:

AnnaHelena sa...

Så fint!
Gamla noter är jättefina, tycker jag också! Har några fina gamla böcker som jag inte ids riva ur sidor från, men fina är de!
Ja, lite frost vore fint - det tycker jag också! Ha det fint!

kram // AH

LILLA MÖBELVERKSTAN sa...

Ååå, du har så fint överallt! Nu blir jag sugen på att julpynt :) Önskar jag bodde närmre din underbara affär, tur du har webbshopen! Hälsningar Victoria

Systeryster och jag .... sa...

man får sån inspiration på din sida...
hjärtat var vackert

fint repotage om dig i hemmets läste hos mamma i ..

angie sa...

hallo, mariette, sie haben eine süße dekoration!!! liebe grüße und ein schönes wochenende von angie aus deutschland