onsdag 19 november 2014

Kransar, favorit ljuslyktor och novembersuck...


Vad vore vi utan ljus i vårt hus dessa dagar...
 
Hej!
 
Åh vilket novembermörker. Det tar liksom aldrig slut och det känns som att det var en evighet sedan man såg solen.
Jag kan inte påstå att jag haft så ont av mörkret, men idag känns det... Var är inspirationen till att trolla fram lite jul när allt som bjuds är mörker...
Och inspirationen den måste fram.
Så jag tar fram den.
Så är det.
 
En favorit som jag rekommenderar för att lysa upp med är ljuskopparna i silver metallic från Tine K Home, så fina med sin spegling...
 
Finns förstås i nätbutiken och butiken, liksom hemma i Bolagsvillan!
 

 
Nu börjar julkransarna så sakteliga att produceras...
Man får försöka tvinga fram lite vinterkänsla och ju mer man håller på ju bättre blir det, jo så är det.
Man kommer in i ett flow av minnen och känslan för advent...
 
 
Nere vid Antiken får även tomten titta fram.
Lite snö eller gnistrande frost tänk så tacksamt det hade varit!
 
 
Andra strategier för att hålla novembermörkret från att krypa under skinnet är motion.
Visst får man delvis tvinga sig när det är beckmörkt men det är en lifesaver.
 
Bästa må bra tipset oavsett om det är sommar, vår eller en novembersvacka.
 
Hoppas ni har en bra dag!
 
Kram Mariette

2 kommentarer:

Anonym sa...

Springer du med pannlampa?

Tulipa sa...

Hej Anonym.

Nej det gör jag inte.

Med vänlig hälsning Mariette