lördag 15 februari 2014

Dags att fylla år lite då...

 
Liten födelsedagsdukning idag...

 
Paket som får hjärtat att slå lite extra...
 


 
Nya servettringar från PB Home, min butik, liksom Tine K Home servetterna.
 
 
Blått, älskade blått!
 
 
Hej Guldskimrande lördag!
 
Guldglädje för Sverige i OS, jippie vad kul, jag är så blödig att jag nästan kan börja gråta över sådana glädjescener!!, och så min dag idag som kallas födelsedag.
 
Lördagsmys deluxe alltså!
 
Nu är det städa upp och göra klart tårtan här innan det är dags att börja med förberedelser för middagen.
 
Jag har blivit uppvaktad och grattad och kramad massor och fått de finaste vänförklaringarna på SMS så man bara har ett stort leende på läpparna.
Inte för att man vill fylla år varje dag, för jösses så gammal man skulle varit då, men nog är det härligt att bli lite bortskämd.
Det tycker jag!
 
OCH,
 även en blomsterflicka blir väldigt väldigt glad om hon får blommor på Alla Hjärtans Dag, och det fick jag.
(brukar vara ett litet "skämt" om jag får några blommor när det är den stora dagen för killarna att besöka blomsterbutiken, ja i alla fall den dagen på året då de är i majoritet som kunder!
 
Roligt att romantiken blomstrar!
 
Dags att sätta fart!
 
Kram på Er

8 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis, hoppas du får en toppendag och kväll. Mycket vacker dukning, och paket från Svenskt tenn gillar vi.
Stor kram
AnnaMaria

Ekenäsliv sa...

STORT GRATTIS på din födelsedag!!
Hoppas du har en riktig kalasdag!
Dukningen är ju så fin, jag bara äääälsakar att duka fint:)
Spännande, vad kan det ha varit i paketet från Svenskt Tenn?????? :)
Har allt några saker därifrån som står på min önskelista;-)
Ha en fin kväll!
Kram Anna

Källeboda lantliv sa...

Gratttis kramar till dig Mariette!
du är inte gammal , värsta puddingen ..hi hi ..fin dukning ! ha en bra födelsedagsmiddag nu .kram jeanette

Enkel stil sa...

Grattis på dagen! Visst slår hjärtat lite extra när man får så fina paket. Kram Anita

Bakom dörr nr. 11 sa...

Stort grattis på födelsedagen. Ett sådant paket kan ju liksom inte bli fel ;)

Ha en mysig kväll.
Kram Pia

AnnaHelena sa...

Har den äran så mycket på din födelsedag!
Ja, ett paket med den etiketten är verkligen roligt att få! Hoppas du blev nöjd med innehållet och att du fick en riktigt fin dag!

KraM // AH

Min KuriÅsa Värld sa...

Grattis i efterskott, hoppas din dag blev mysig!
Kram Åsa

Malin`s Diner sa...

Du verkar verkligen blivit firad ordentligt, vilket du är värd fina Mariette!

Kram kram