söndag 26 januari 2014

Att göra det man mår bra av))!

 
Att ha en hel dag hemma är lyx.
 
Att få pyssla, fixa, städa, baka...
 
Det behöver jag för att må bra.
 
Om jag inte hinner med alls hemma tycker jag det är otroligt jobbigt...
 
Jag njuter av att ha ordning och reda (någorlunda i alla fall!!) och att veta att det är snyggt och så som jag vill ha det.
 
Idag inredningsfixar jag lite.
Har hängt upp en spegel i stora rummet.
(från min butik förstås, det är en guldgruva att ha egen butik det ska erkännas).
 
En kohud som matchar våra andra skinn på golven ska också på plats tänkte jag...
 
Sen blir det baka...
Här är det inget LCHF eller fem två diet eller någon annan diet...
Nog för att det kanske skulle behövas men bara jag rör på mig så låter jag bli dieter och äter lagom av det jag gillar...
Var och en får ju hitta sitt sätt att leva som passar.
Men jag tror aldrig jag läst så mycket om dieter som nu.
Så visst kan man börja fundera ibland på om man skulle...
Ja ni vet prova...
 
Man blir ju nästan lite nyfiken på det som "frälser" många.
Men jag är en gotttegris och älskar att baka så det hade nog varit svårt.
 
Idag blir det blåbärskladdkaka.
 
(helt ok efter ännu en joggingrunda idag)


 
 
Kram från mig!

4 kommentarer:

Våglyckan sa...

Jättefint! Älskar skålarna med silverkant. Enkelt och vackert!
/maria

Anonym sa...

Hej! Jag undrar när du får in solspegeln och om du har något ca pris på den? Jag har även mailat. MVH Marita

Tulipa sa...

Hej Marita!

Jag har inte fått besked på när spegeln kommer hem och priset kan jag inte heller ge någon närmre uppgift på ännu, tyvärr...

Med vänlig hälsning Mariette

Enkel stil sa...

Skönt med en ledig dag. Håller med om att äta lagom av det man gillar håller förmodligen bättre i längden. Kram Anita